محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه از بیت المقدس استان کردستان به دلیل کمک در امر مدرسه سازی و احداث راه تقدیر کرد.
کد خبر: ۸۸۹۴۹۲۱
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه از بیت المقدس استان کردستان به دلیل کمک در امر مدرسه سازی و احداث راه تقدیر کرد.

 مهندس بیگلری امروز در آیین کلنگ زنی مدرسه خیرساز روستای ساوان ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز شهرستان بانه در امر مدرسه سازی گفت: امروزه شهرستان بانه به واسطه داشتن انسان های خیر پیشگام در امر احداث مدرسه است.

 

 وی افزود: اگر چه کار مدرسه سازی یکی از وظایف و رسالت های دولت است اما امروز اعتبارات دولتی بواسطه تحریم های ظالمانه و کمبود منابع مالی با مشکل مواجه است بطوریکه اعتبارات دولتی پاسخگوی امورات جاری و پیش پا افتاده در مدارس نیز نمی باشد و اگر کمک خیرین و مردم نباشد قادر به تامین این هزینه ها نیست.

 

بیگلری شهرستان بانه را در مقایسه با سایر شهرهای استان کردستان پیشگان در امر مدرسه سازی دانست و گفت: خیرین مدرسه ساز بانه در طول پنج ساله گذشته 50 مدرسه احداث و تحویل آموزش و پرورش داده اند.

 

 نماینده مردم سقز و بانه با اشاره به مدارس خیرساز در دست احداث نیز گفت: با تکمیل و بهره برداری از این مدارس تعداد مدارس خیرساز در شهرستان بانه به 60 واحد می رسد که با احتساب این مدارس در طول هر ماه یک مدرسه توسط خیرین در شهرستان بانه طی مدت مذکور احداث شده است.

 

 وی از  اداره کل نوسازی و مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان نیز بع علت عدم تلاش برای جذب خیرین غیر بومی برای احداث مدرسه در بانه انتقاد کرد و گفت: تا کنون تمام مدارس خیرساز شهرستان بانه توسط خیرین بانه ای و بومی احداث شده اند.

 وی با اشاره به موقعیت شهرستان بانه به لحاظ مهاجر پذیری گفت: شهرستان بانه به واسطه مرزی و تجاری بودن مهاجر پذیر و با رشد جمعیت مواجه است که این موضوع آن را از سایر شهرهلی استان کردستان متمایز کرده است چرا که شهرهای دیگر به اندازه بانه رشد جمعیت و به تبع آن رشد جمعیت دانش آموزی نداشته اند.

 

 نماینده مردم سقز و بانه گفت: مشکل راه و مدرسه دو مشکل اساسی در شهرستان بانه است که برای برطرف کردن آن نیازمند همت بیشتر دولت و خیرین هست.

 

 بیگلری گفت: علی رغم این همه مدرسه که توسط خیرین در چند سال گذشته احداث شده است همچنان کمبود مدرسه و فضاهای آموزشی از مشکلات عمده آموزش و پرورش است.

 

وی از سپاه پاسداران بیت المقدس استان کردستان و شهرستان بانه نیز به دلیل مشارکت در امر مدرسه سازی و احداث راه گفت: سپاه پاسداران از گذشته تا به امروز اقدامات و کمک های مناسبی در این حوزه داشته است و طی نشستی هم که اخیرا یا سردار رجبی در خصوص همکاری در این موارد داشتیم ایشان قول داده اند در سالجاری نیز این همکاری و کم ها تداوم داشته باشد.


 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات