عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تبعیت عملی از ولایت فقیه تأکید کرد و گفت: راه انداختن کار مردم برای مسئولان مانند فریضه نماز، واجب است.
کد خبر: ۸۸۹۴۹۴۵
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حضرت آیت الله سیدرحیم توکل امروز صبح در جلسه درس اخلاق که با حضور جمعی از بسیجیان، مسئولان و اقشار مختلف مردم کاشمر وبه همت سپاه ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان در زیارتگاه امامزاده سیدحمزه (ع) برگزار شد، اظهار داشت: با نگاهی به آیات و روایات مشاهده می‌کنیم که از روز قیامت به عنوان زلزله عظیم و فزع اکبر یاد شده است و اینکه خداوند عظیم از آن روز به عنوان یک روز عظیم یاد کرده است تعبیر ساده‌ای نیست.

این استاد اخلاق و خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: در روز قیامت وقتی جهنم را نشان می‌دهند ناله وانفسای اهل محشر بلند می‌شود و همه از خداوند می‌خواهند که آن‌ها را امان بدهد.

وی افزود: برای در امان ماندن از آتش جهنم باید امروز در زندگی پیروی اهل بیت(ع) باشیم و هر کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم ببینیم آیا امام زمان(عج) از آن راضی است یا نه و با توجه به سیره اهل بیت(ع) همان کاری را بکنیم که امیرالمؤمنین(ع) انجام می‌داد و همان راهی را برویم که ائمه اطهار(ع) می‌رفتند لذا آن‌ها باید الگوی ما بوده و ما پشت سر آن‌ها حرکت کنیم.

توکل خاطرنشان کرد: اگر یک جا در تشخیص اراده امام زمان(عج) عقب ماندیم و به شک برخوردیم باید بدانیم که امروزه ظهور اراده امام عصر(عج) در فرموده‌های مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه است و آنچه ایشان می‌فرمایند باید رعایت کنیم.

وی ادامه داد: اگر امروز کسی پیروی ولی فقیه بود اهل ولایت است و گرنه دروغ می‌گوید به عنوان مثال مشاهده می‌کنیم که در بعضی ادارات عکس مقام معظم رهبری را نصب می‌کند و چند شعار و پیام هم از ایشان بر در و دیوار می‌زنند تا بگویند ما پیروی خط رهبری هستیم ولی وقتی به عملکرد آن‌ها نگاه می‌کنی می‌بینی بر خلاف اراده رهبری عمل می‌کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: چند صد هزار جوان در کشور ما شهید و پرپر شدند و پدر و مادر آن‌ها در فراق فرزندانشان جان دادند و کودکان زیادی یتیم شدند تا امروز عده‌ای به عنوان مسئول بر مسند بنشینند و ایران رنگ اسلامی به خود بگیرد لذا هر کس خائن است و به این مسیر خیانت می‌کند باید بداند که فردای قیامت کار بسیار سختی در پیش دارد، حالا این خیانت می‌خواهد در اداره و سازمان باشد یا در کوچه و خیابان.

وی با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی لازم برای مقابله  با پدیده بی‌حجابی افزود: آیا آن‌همه جوان کشور شهید شدند تا شاهد چنین بدحجابی‌هایی باشیم و مسئولان هم هیچ حرفی نزنند و هیچ اقدامی نکنند و فقط چهار سال به چهار سال عوض شوند و یک سری شعارها را بدهند؟!

توکل خطاب به مسئولان تصریح کرد: شما در هر منصبی که هستید چه استاندار، فرماندار، شهردار و یا رییس اداره و سازمان هستید ملاک ما عملکرد شماست و ما به عمل شما نگاه کرده و در مورد شما قضاوت می‌کنیم.

این استاد اخلاق با بیان اینکه ما مردم بسیار خوبی داریم گفت: اگر مسئولان ما هم حق لازم در مورد این مردم را ادا می‌کردند وضعیت خیلی بهتر از این بود اما برخی‌ها خیلی بد عمل کردند و مردم شاهد عملکرد اشتباه آن‌ها بودند.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند و حتی کارمند ساده یک اداره هستند باید بدانند که اگر کار امروز را به فردا انداختند و در انجام وظیفه کوتاهی کردند حقوق و دستمزد خود را حرام کرده‌اند.

وی گفت: وقتی یک مراجعه‌کننده به شما رجوع می‌کند اگر کار او را می‌توانید انجام دهید مانند نماز بر شما واجب است که وظیفه خود را انجام دهید و اگر هم کار او از دست شما برنمی‌آید باید با کمال ادب و احترام او را راهنمایی کرده و با عزت با او برخورد کنید نه اینکه برخی از مسئولان وقتی وارد اتاقشان می‌شوی حتی سر خود را بلند نمی‌کنند و جواب سلام را نمی‌دهند!

استاد اخلاق و خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: این پشت میز نشستن‌ها اگر ماندنی بود به شما نمی‌رسید و اگر امروز به شما رسیده است به این دلیل است که ماندنی نیست لذا کاری انجام بدهید که وقتی از پشت این میز رفتید دعای خیر مردم پشت سر شما باشد.

توکل با تأکید بر لزوم افزایش علم و آگاهی گفت: بر اساس روایات یک رکعت نماز شخص عالم بر هزار رکعت نماز فرد جاهل برتری دارد چون با علم و بصیرت بوده است لذا اینکه رهبر انقلاب در هر قضیه‌ای بر لزوم بصیرت تأکید می‌کنند برای این است که از قافله عقب نمانیم به عنوان مثال در فتنه ۸۸ که سران فتنه آن ضربه را به کشور زدند که هنوز هم ادامه دارد به دلیل بی‌بصیرتی بود.

وی افزود: از حضرت علی آمده هرکس پیرو ما اهل بیت باشد باید دو ملاک داشته باشد: حرف ما را باید بگیرد و مثل ما باید عملکرد نشان دهد.

وی در پایان گفت: نتیجه اینکه بیاییم ببینیم که آیا حرف و عمل ما در مقابل امام زمانمان یکی است، آیا ما پشت سر ولی فقیه حرکت می کنیم و افراط و تفریط نمی کنیم اینجاست که هرکس خودش پاسخگوی اعمال خودش است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها