رئیس اداره فن‌آوری و مکانیزاسیون جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد/
رئیس اداره فن‌آوری و مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش پلکانی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان ‏خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۴۹۵۳
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارشخبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از فارساردبیل ؛ مسعود آسیابی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ضریب مکانیزاسیون از 44/1 از ابتدای سال 92 به 8/1 درپایان سال 95 رسیده است که این امر حکایت از افزایش تعداد تراکتورهاو کمباین‌ها و ادوات مختلف دنباله بند کشاورزی در استان دارد و گویای این حقیقت است که کلیه عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در این استان به صورت مکانیزه و با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین ادوات دنباله بند کشاورزی دارد.

وی در ادامه سخنان خود افزود از سال 92 تا سال 95 یعنی فقط در مدت زمان چهار سال تعداد 1920 دستگاه تراکتور و تعداد 128 دستگاه با استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی در اختیار بهره‌برداران استان قرار گرفته است که این امر نوید بخش خیزش قابل ملاحظه در افزایش سطح و اعتبار مکانیزاسیون استان در سطح ملی دارد.

این مقام مسئول در خصوص توزیع ادوات خاکورزی حفاظتی نیز افزود: از ابتدای سال 92 تا پایان سال 95 تعداد 573 دستگاه انواع ادوات خاکورزی حفاظتی با هدف حفظ حاصلخیزی خاک به عنوان سرمایه ملی، به حداقل رساندن عملیات خاکورزی و همچنین حفظ و ذخیره سازی رطوبت و در نهایت تولید بیشتر محصول در واحد سطح بوده است.

ارسال نظرات