یک استاد حوزه و کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد

حیات جامعه اسلامی در گرو احیای امر به معروف و نهی از منکر

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: حیات جامعه اسلامی و رشد و پویایی مردم در گرو احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۸۹۴۹۷۲
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام دولتی از اساتید حوزه و دانشگاه در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر که با حضور هسته های امر به معروف و نهی از منکر در دلیجان برگزار شد گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین مبین اسلام است.

وی با بیان لزوم شناخت معروف و منکر اظهار کرد: جهت حفظ ارزشهای الهی و جلوگیری از تباهی جامعه شناخت معروف و منکر لازم و ضروری است.

این استاد حوزه تصریح کرد: حیات جامعه اسلامی و رشد و پویایی مردم را در گرو این احیای این فریضه الهی دانست و گفت : اگر وظیفه آحاد مختلف جامعه در برخورد با رذائل اخلاقی یا ترک معروف به درستی صورت پذیرد به مرور شاهد از بین رفتن منکرات خواهیم بود.

حجت‌الاسلام دولتی بیان کرد: رسول خدا(ص) می فرماید هریک از شما اگر کار زشتی را دید، باید با دست و قدرت خود آن را تغییر دهید.اگر نتوانست با زبانش آن را تغییر دهد و اگر نتوانست با قلبش آن را انکار کند و این ضعیف ترین مرحله ایمان است.

وی ابراز ناخرسندی از انجام منکر یا ترک معروف در جامعه را مرحله اول امر به معروف و نهی از دانست و خاطر نشان کرد: دشمنان برای توقف پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی به دنبال ترویج منکرات و رذائل اخلاقی در جامعه ما هستند تا بدینوسیله جوانان ما را از این مسیر منحرف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات