در نشست مربی با سرگروه های حلقه های صالحین مطرح شد:
مربی صالحین:برای استفاده از قابلیت‌های اینترنت و فضای مجازی نیازمند فرهنگ ‎سازی فردی و اجتماعی هستیم، متاسفانه سرعت گسترش و رشد شبکه‎های اجتماعی مجازی از سرعت فرهنگ سازی جامعه ما بسیار بالاتر و بیشتر بوده است.
کد خبر: ۸۸۹۵۰۷۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، نشست مربی با سرگروه های حلقه های صالحین حوزه مقاومت شهدای خواهر با حضور معاونت تعلیم و تربیت حوزه شهدای خواهر ساعت 10 صبح برگزار گردید.

با توجه به مسجد محوری بودن برنامه های ابلاغی این نشست، در مسجد جواد الائمه (ع) برگزار شد که تعاملاتی بین مربی و سرگروه ها انجام گرفت و در مورد آسیبهای استفاده نامناسب از فضای مجازی در بین جوانان صحبت شد.

تشکری گفت:با توجه به نو بودن و ویژگی های خاص فضای مجازی،‌ بسیاری از والدین فرصت، امکان و یا توان کافی برای شناخت دقیق این فضا را به دست نیاورده اند و در مقابل استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتی کودکان از این فضا باعث شده است که یک فضای محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای خود ایجاد کنند.

وی همچنین بیان کرد که برای استفاده از قابلیت‌های اینترنت و فضای مجازی نیازمند فرهنگ سازی فردی و اجتماعی هستیم، متاسفانه سرعت گسترش و رشد شبکههای اجتماعی مجازی از سرعت فرهنگ سازی جامعه ما بسیار بالاتر و بیشتر بوده است.

همین امر باعث شده جنبههای منفی و آسیب زننده آنها سریعتر از جنبههای مثبت رشد کند، شبکههای مجازی فراوان با امکانات جذاب و سرگرم کنندهای که دارند باعث می‌شوند افراد به سرعت جذب آنها شده و زمانی را که میتوانند برای اعضای خانواده و ارتباطات حقیقی بگذارند، صرف حضور در این شبکهها کنند.

در پایان مقرر گردید طبق موضوع داده شده در جلسه آتی بحث و تبادل نظر صورت گیرد و راهکارهایی ارائه شود.

ارسال نظرات