خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد؛

افزایش 27 درصدی کمک حامیان به ایتام و فرزندان محسنین

مدیرکل کمیته امداد ا آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری حامیان طرح اکرام و محسنین بیش از 42 میلیارد ریال به ایتام و فرزندان نیازمند کمک کرده اند، گفت: کمک حامیان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۹۵۰۹۳
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از کمیته امداد استان، محمد کلامی با اعلام اینکه 42 هزار و 413 حامی طرح اکرام و محسنین چتر حمایتی خود را بر 12 هزار یتیم و فرزند نیازمند گسترانیده اند، افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین سفره‌ بابرکتی است که با تأسی از سیره‌ علوی گشوده شده وتاکنون توانسته است تا حد بسیاری از مشکلات مادی و معنوی ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند بکاهد.

کلامی با اشاره به اینکه خانواده طرح محسنین شامل آن دسته از خانواده های نیازمند می شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند، گفت: 14 هزار و 11 حامی طرح محسنین حمایت از هفت هزار و 737 فرزند نیازمند را بر عهده گرفته اند که در بهار امسال بیش از 14 میلیارد ریال به این فرزندان کمک کرده اند.

وی با دعوت از خیران برای حمایت از فرزندان خانواده های نیازمند استان، افزود: طرح محسنین شامل حمایت مستمر از فرزندان غیر یتیم توسط حامیان است و حامیان می توانند با انتخاب خانواده مورد نظر همراه با کمک حدود یک میلیون و 190 هزار ریال ماهانه نیازهای این فرزندان را تامین کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: فرزندان مشمول طرح محسنین، دارای شناسنامه با اولویت های نیازهای خانواده هستند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می شود و پس از آن کمک های حامی با اطلاع و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموری مانند خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می شود.

وی از چتر حمایتی 28 هزار و 403 حامی استان به چهار هزار و 266 یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام خبر داد و افزود: این حامیان در بهار امسال بیش از 27 میلیارد ریال به ایتام تحت حمایت کمک کرده اند.

کلامی گفت: طرح اکرام خانواده شامل کمک به ایتام نیازمند و محروم تحت حمایت است که هر یتیم به طور متوسط سه میلیون و 281 هزار ریال کمک ماهیانه از حامیان دریافت می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها