یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با«بسیج»:

با نصیحت نمی توان جلوی ورود کالای خارجی را گرفت/ فرامین رهبری در حرمت خرید کالای خارجی قانون شود

دکتر موسایی گفت: وقتی جوان ایرانی بیکار شود، بسترهای ازدواج فراهم نباشد، گرانی وجود داشته باشد جامعه با بحران اجتماعی روبه رو خواهد شد. همه موارد ذکر شده از معضلاتی هستند که با واردات کالای خارجی اتفاق می افتد.
کد خبر: ۸۸۹۵۰۹۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰

میثم موسایی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه واردات کالاهای خارجی در صورت توانایی تولید محصول مشابه آن در ایران، حرام است گفت: فرامین رهبری همان طور که مشخص است در قالب یک توصیه نامه نیست چراکه با یک توصیه نمی شود کسی که خودروی چند میلیاری خارجی یا اجناس خارجی خریداری می کند را محدود کرد.

وی افزود: بنابراین نباید سخنان ایشان را به عنوان یک سخنرانی ساده در نظر گرفت . باید این فتوا در مجلس به شکل یک قانون درآید و دست انداز هایی را برای جلوگیری از فرهنگ غلط مصرف کالای خارجی ایجاد کرد. باید سعی کرد که فیلترهایی را برای خریداران کالای خارجی ایجاد کرد تا صنعت داخلی به راه بیافتد مثلا اگر کسی اتومبیل چند میلیاری لوکس خارجی دارد برای آن مالیات سنگین تعیین شود.

این کارشناس در مورد تاثیر واردات کالای خارجی در اقتصاد گفت: با ورود کالاهای خارجی به بازار ایران خیلی طبیعی است که کالاهای ایرانی کمتر موررد توجه قرار گیرد یا اصلا خریداری نشود. وقتی جوان ایرانی بیکار شود، بسترهای ازدواج فراهم نباشد، گرانی وجود داشته باشد جامعه با بحران اجتماعی و اقتصادی روبه رو خواهد شد. همه موارد ذکر شده از معضلاتی هستند که با واردات کالای خارجی اتفاق می افتد. باید یک فرهنگ سازی دراز مدت را طراحی کرد تا همه اعضای دولت ایران هم مثل کشور کره جنوبی از ماشین داخلی کشور خود استفاده کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار