استاندار زنجان:

تلاش می کنیم استان زنجان به استانی عاری از معتاد متجاهر در سطح کشور تبدیل شود

تلاش می کنیم با جمع آوری معتادین متجاهر، استان زنجان به استانی عاری از معتاد متجاهر در سطح کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۸۸۹۵۱۷۵
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: باید از ظرفیت فرهنگی و حمایتی خیرین استان در حمایت از معتادین بهبودیافته استفاده شود و اداره کل بهزیستی استان می تواند با برگزاری همایش خیرین، در این زمینه نقش موثری ایفا نماید.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه باید آموزش ها و مهارت‌ های فنی و حرفه ای به معتادین بهبود یافته ارائه شود، افزود: ارائه آموزش های مهارتی به بهبودیافتگان در روند سالم سازی زندگی آن‌ها نقش موثری خواهد داشت لذا ضروری است برای ارائه این مهارت‌ها در طول سال و به طور مستمر برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سطح کشور با توجه به حجم بالای معتادین متجاهر جمع آوری شده، فضای کافی برای نگهداری از این افراد وجود ندارد، اظهار داشت: اگر چه معتادینی که در طرح های جمع آوری دستگیر شده اند، پس از بهبودیافتگی امکان نگهداری از آن ها وجود ندارد ولی مراقبت ها و حمایت های لازم از این افراد باید استمرار داشته باشد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه آمار اعتیاد در بین دانش آموزان و دانشجویان استان زنجان بسیار پایین است، تصریح کرد: اگرچه همواره نگرانی هایی در زمینه شیوع اعتیاد به ویژه در میان نسل جوان در جامعه وجود دارد ولی نباید با بزرگنمایی، به نگرانی والدین و جامعه دامن زد، چرا که ایجاد نگرانی در زمینه شیوع مواد مخدر در محیط های سالم آموزشی زیبنده کشور و استان نیست.

اسداله درویش امیری گفت: نباید بی جهت جامعه را مضطرب و نگران ساخت و خوشبختانه اقدامات شایسته و مراقبت های لازم در محیط های آموزشی استان صورت می گیرد، لذا گرچه بیان نقاط ضعف به رفع کاستی ها منجر خواهد شد ولی نباید اقدامات مناسب و شایسته انجام شده را نیز نادیده گرفت.

وی در ادامه افزود: گرچه استان زنجان بر اساس آمارهای ارائه شده از استان های کم‌آلوده کشور به شمار می رود و تنها در 4 شهرستان، معتاد متجاهر وجود دارد ولی با توجه به توافق به عمل آمده با ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر کشور، تلاش می کنیم با جمع آوری معتادین متجاهر، استان زنجان به استانی عاری از معتاد متجاهر در سطح کشور تبدیل شود.

استاندار زنجان گفت: امیدوارم در پایان سال‌جاری شاهد برگزاری جشن پاکی برای بهبود یافتگان و اعلام استان زنجان به عنوان استان فاقد معتاد متجاهر باشیم.

ارسال نظرات