کشاورزان با وجود اینکه به خان پایانی برداشت محصول رسیدند باز هم نگران هستند که نکند شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که متضرر شوند؛ چرا که آنان همواره نگران هستند و می‌دانند در لحظات پایانی همه آرزوها بر سرشان خراب شود.
کد خبر: ۸۸۹۵۱۸۳
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
یه گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، این روزها که نشاهای سبز برنج تبدیل به خوشه‌های طلایی شدند نگرانی کشاورزان رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است؛ از سویی خوشحال هستند که قرار است محصول‌شان را برداشت کنند و از سوئی نگران هستند نکند به دلیلی شرایط آب و هوائی و یا در فروش با مشکلی مواجه شوند.

کشاورزان با وجود اینکه به خان پایانی برداشت محصول رسیدند باز هم نگران هستند که نکند شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که متضرر شوند؛ چرا که آنان همواره نگران هستند و می‌دانند در لحظات پایانی همه آرزوها بر سرشان آوار می‌شود.

بحث تمدید زمان ثبت سفارش برنج‌های خارجی نیز تنها نمونه‌ای از دغدغه‌ها است که هنوز پاسخ روشنی به کشاورزان در این زمینه داده نشده است.

توجه به واردات در حقیقت بی‌اعتنائی و نادیده گرفتن تولید داخلی است که ضربه سنگینی به تولیدکنندگان وارد کرده که ادامه این روند به ناامیدی آنان و نابودی تولید منجر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این باره در گفت‌وگویی اظهار کرد: امسال شاهد افزایش ۵ تا ۸ درصدی تولید برنج در مازندران هستیم.

دلاور حیدرپور بیان کرد: سال گذشته قیمت برنج در مازندران خوب بوده و امسال نیز هنوز به‌صورت عمده برداشت محصول آغاز نشده است.

وی با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه برنج، بازار را دچار تزلزل می‌کند، افزود: این امر که نیاز به واردات برنج وجود دارد درست است؛ سیاست دولت این بوده که واردات زمانی باید انجام شود که مشکلی برای تولیدکنندگان پیش نیاید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در مورد تمدید زمان واردات برنج از سوی وزارت جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و مسؤولان تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیاری صورت گرفته تا این اتفاق نیفتد و همانند سال‌های گذشته واردات برنج در فصل برداشت ممنوع شود و نگرانی برنج‌کاران از بین رود.

واردات برنج در فصلی که محصول برنج‌کار وارد بازار می‌شود و چشم انتظار فروش آن است اقدامی نادرست است که باید برای همیشه قانونی اعمال شود تا هر ساله نگرانی واردات آن هم زمان برداشت محصول دل تولیدکنندگان را نلرزاند و آنان را از تولید ناامید کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها