مدیرجهاد کشاورزی عجب شیر از برداشت 70 هزار تن سیب زمینی تابستانه از یک هزار و 890 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان و عرضه آن در بازار مصرف خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۵۲۰۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
فرامرز افشانی روز دوشنبه در بازدید از میدان تره بار این شهرستان با اشاره به اینکه عجبشیر در تولید سیب زمینی تابستانه در آذربایجان شرقی جایگاه اول و جایگاه سوم کشوری را دارد اظهارکرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 80 هزار تن محصول سیب زمینی از 2 هزار و 100هکتاراراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شود.
وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد سیب زمینی شهرستان برداشت شده افزود: 30 درصد برداشت سیب زمینی در شهرستان به صورت مکانیزه انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در بعضی از مزارع زیر کشت سیب زمینی میانگین برداشت 65 تن در هر هکتار بوده ، افزود: مهم ترین ارقام سیب زمینی این شهرستان آریندا، سانته، آگریا، اسپریت و مارفونا است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر اظهار کرد: هم اکنون قیمت خرید این محصول از کشاورزان در بازار هر کیلوگرم 8 تا 10 هزار ریال است.
افشانی، همچنین با اشاره به آغاز برداشت آلبالو در این شهرستان ادامه داد: هم اکنون بیش از 107 هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت درختان آلبالو بوده و پیش بینی می شود 500 تن محصول از باغات برداشت شود.
وی از کشاورزان خواست تا کیفیت محصولات را با جایگزینی کودهای بیولوژیکی به جای کودهای شیمیایی ارتقا داده و اراضی کشاورزی خود را بجای آبیاری سنتی به آبیاری بارانی و قطره ای مجهز کنند.
ارسال نظرات