مجازات ۳ تا ۱۰ سال حبس برای دستکاری تاسیسات آب

براساس قوانین مجازات اسلامی هرگونه دستکاری تاسیسات و نیز نصب انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب از ۳ تا ۱۰ سال حبس اعمال می شود.
کد خبر: ۸۸۹۵۲۴۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه سالانه بیش از 31 میلیون متر مکعب حجم آب شرب برای تامین آب شهروندان تحت پوشش آب و فاضلاب استان تولید می شود گفت: این میزان آب از بیش از 59 حلقه چاه و 7 دهنه چشمه در مدار بهره برداری تامین می‌شود.
سیدعلی لدنی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر به دلایل مختلف از جمله وجود انشعاب‌های غیرمجاز و فرسودگی شبکه توزیع 25 درصد هدر رفت آب تولیدی داریم افزود: بخش زیادی از مشکلات مربوط به کمبود آب با برطرف شدن این دو مشکل رفع خواهد شد.
وی از وجود انشعاب‌های غیرمجاز به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی آبفای استان یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه در برخی از شهرهای استان شاهد بروز تخلفات متعدد در زمینه نصب انشعاب غیرمجاز و شیرهای پشت کنتور هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از تشکیل گشت‌ها و اکیپ‌های جمع‌آوری انشعاب غیرمجاز در شهرهای استان در سه سال اخیر خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها متشکل از شرکت‌های پیمانکاری جمع آوری انشعابات غیرمجاز و تیم‌های اتفاقات و کارشناسان آبفای استان هستند.
لدنی‌نژاد با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر و با همکاری دستگاه قضایی استان برخوردهای قانونی و قاطع با متخلفان نصب انشعاب غیرمجاز انجام گرفته است افزود: براساس قوانین مجازات اسلامی هرگونه دستکاری تاسیسات آب و فاضلاب و نیز نصب انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب از 3 تا 10 سال حبس به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی های لازم در این زمینه از طریق صدا و سیما، رسانه ها و ارسال پیامک صورت گرفته است ادامه داد: نصب انشعاب غیرمجاز سبب بروز خسارت های متعدد به شرکت های خدمات رسان می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه آب شرب با صرف هزینه های بالا و زحمات فراوان تولید می شود و اصراف و هدررفت آن از طریق نصب انشعاب غیرمجاز به هیچ وجه قابل قبول نیست گفت: دارندگان انشعاب غیرمجاز آب منتظر جریمه های سنگین و غیرقابل بخشش باشند و شرکت آب و فاضلاب در این زمینه بدون هیچ مماشاتی عمل خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار