خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: باید تلاش کنیم تا سبک زندگی رضوی به جوانان معرفی شود تا آن ها این سبک را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۹۵۲۹۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

آیت الله سید محمد شاهچراغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، ضمن بیان اینکه باید تلاش کنیم تا سبک زندگی رضوی به جوانان معرفی شود تا آن ها این سبک را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، گفت: گرایش مردم به فرهنگ رضوی بسیار زیاد است که این موضوع نشان دهنده زمینه مناسب برای گسترش این فرهنگ در جامعه است.

 وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان باید قشر هدف در خصوص معرفی فرهنگ اسلامی باشند چرا که دشمنان نظام مقدس جهوری اسلامی ایران با ترویج فرهنگ های غربی در تلاش هستند تا آینده سازان کشور را از راه درست منحرف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: باید الگوهای دینی را به این نسل به صورت کامل معرفی کنیم تا بتوانیم جوانان را به سمت ارزش های اسلامی سوق دهیم و با فرهنگ ارزشمند رضوی آشنا سازیم.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه باید آموزش ‏های دینی مناسبی برای قشر نوجوان و جوان مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اگر این نسل را با فرهنگ رضوی به صورت عمیق و کامل آشنا کنیم شاهد قدم های آنان با تدبر و تفکر بیشتردر مسیر اسلامی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: حضور کاروان های زیر سایه خورشید در استان سمنان در دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا جوانان این استان را در فضای معنوی به وجود آمده با این فرهنگ آشنا کنیم و باید از این ظرفیت استفاده مطلوب را ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان  خاطر نشان کرد: تهاجم فرهنگی را باید بسیار جدی بگیریم و در مقابله با آن اقدامات اساسی و حساب شده انجام دهیم چرا که اگر در اجرای برنامه های فرهنگی کوتاهی کنیم ممکن است مشکلات بسیار بزرگی در آینده کشور در زمینه فرهنگی به وجود بیاید که جبران آن بسیار سخت و حتی ناممکن باشد.

آیت الله شاهچراغی تاکید کرد: قشر جوان باید به صورت حقیقی معارف اسلامی و دینی را باورکنند و در این راستا برنامه های دهه کرامت که چندسالی است با حضور خادمین حرم امام رضا(ع) در سطح کشور برگزار می شود باید مورد توجه خاص و  ویژه مسئولین قرار بگیرد.

 لازم به ذکر است کاروان زیر سایه خورشید با هدف باب شدن زیارت از راه دور و انتشار فرهنگ رضوی به استان های کشور و کشورهای خارجی سفر می کنند تا خادمین حرم امام رضا(ع) مبلغین این فرهنگ باشند.

گفتنی است امسال نهمین دوره حضور کاروان رضوی در استان سمنان است که با شعار " به تو اقتدا می کنیم " برنامه های فرهنگی خود را با همکاری تشکل های فرهنگی فعال استان اجرا می کنند.

کاروان های زیر سایه خورشید امروز در شهرستان شاهرود برنامه های فرهنگی خود را آغاز کردند و فردا راهی شهرستان دامغان خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها