مسئول بسیج رسانه لرستان گفت: بنا است یادواره شهدای رسانه خصوصاً شهدایی که تاکنون شناخته‌نشده‌اند را در استان برگزار کنیم.
کد خبر: ۸۸۹۵۳۳۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،عبدالرضا کوشکی در نشست خبری که با اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری فارس لرستان بابیان اینکه سازمان بسیج رسانه کمتر از 5 سال است که در کشور تأسیس‌شده و با توجه به اهمیت بالای که دارد از آخرین اقشاری است که تشکیل و شروع به کارکرده ، اظهار داشت:هدف بسیج رسانه همانند سایر اقشار بسیج این است که در بین افراد جامعه و به‌ویژه در حوزه رسانه افراد را آموزش دهد و بر این اساس از نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب در حوزه کاری خود دفاع می‌کند.

وی افزود:هدف اصلی بسیج رسانه جذب، سازمان‌دهی، انسجام، آموزش و به‌کارگیری مردم برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی است و بسیج رسانه نیز در این راستا اقدامات موردنظر را انجام می‌دهد.

مسئول بسیج رسانه استان اظهار کرد:بسیج رسانه به دلیل نو پا بودن در استان لرستان از امکانات و زیرساخت‌های لازم برخوردار نبوداما خوشبختانه در ماه‌های گذشته توانستیم بسیاری از این مشکلات را برطرف کنیم.

بسیج رسانه 13 انجمن دارد/ دفتر حقوقی حمایت از خبرنگاران برای رسیدگی به امر شکایات

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج رسانه دارای 13 انجمن است خاطرنشان کرد: ازجمله آن‌ها انجمن خبرنگاران، انجمن عکاسان خبری و مستندسازان خبری، سردبیران و مدیرمسئولان و توزیع‌کنندگان نشریه را می‌توان نام برد.

کوشکی از برنامه‌ریزی برای جذب و سازمان‌دهی خبرنگاران در بسیج رسانه خبر داد و گفت: برگزاری ضیافت اندیشه با حضور فرمانده سپاه ابوالفضل حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، جلسه پرسش و پاسخ و جلسات هم‌اندیشی، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، ازجمله برنامه‌های سازمان بسیج رسانه لرستان است که در ستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد:دفتر حقوقی حمایت از خبرنگاران بسیجی فعالیت خود را به‌صورت جدی انجام می‌دهد و با ارائه مشاوره و حمایت‌های قانونی از خبرنگاران بسیجی اجازه اذیت کردن آن‌ها از سوی هیچ نهادی را نمی‌دهد.

برگزاری یادواره شهدای رسانه

مسئول بسیج رسانه استان به سایر برنامه‌های مدنظر بسیج رسانه اشاره و عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدای رسانه خصوصاً شهدایی که تاکنون شناخته‌نشده‌اند، تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر، جذب و سازمان‌دهی نیروها، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی، بزرگداشت روز خبرنگار و روز بسیج رسانه،حمایت و تقویت مطبوعات مکتوب، برگزاری نشست‌های روشنگری و گفتمان سازی، حمایت از مؤسسات مردم‌نهاد، نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی رسانه ازجمله برنامه‌های سال است.

وی با اشاره به شعار سال اظهار داشت: هدف اصلی بسیج رسانه مانند بقیه اقشار بسیج و همه دستگاه‌ها اجرای برنامه‌هایی در رابطه با شعار سال همچون جشنواره ابوذر است.

جشنواره رسانه‌ای ابوذر برگزار می‌شود

کوشکی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج رسانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر است، افزود: برای اولین بار برنامه‌ای دیداری و شنیداری در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اختتامیه مرحله استانی جشنواره ابودز آذرماه برگزار می‌شود و برگزیدگان به مرحله کشوری که اواسط فصل زمستان برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

مسئول بسیج رسانه استان عنوان کرد:برای این جشنواره پنج موضوع همچون اقتصاد مقاومتی و اشتغال در استان مشخص می‌شود که در قالب مقاله، یادداشت، عکس گزارش، مستند خبری و ... به دبیرخانه ارسال خواهد شد.

کوشکی تصریح کرد: به‌احتمال‌زیاد فراخوان جشنواره ابوذر تا شهریورماه اعلام می‌شود و سعی داریم با انتخاب داوران مطرح استانی بهترین طرح‌ها را انتخاب کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در آذرماه نیز در مراسم اختتامیه جشنواره استانی با حضور بزرگان کشوری برگزار و از برگزیدگان تجلیل به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه تلاش در راستای افزایش بودجه این قشر از بسیج را داشته‌ایم، عنوان کرد:بودجه در نظر گرفته‌شده برای جشنواره ابوذر از دید ما کم است و لذا سعی داریم در جلسه‌ای مشترک با استاندار، صداوسیما و اداره ارشاد به‌صورت مشترک این برنامه را برگزار کنیم تا مراسم باکیفیت بهتری برگزار شود.

جذب 40 عضو از برنامه‌های سال 96 بسیج رسانه لرستان

وی بابیان اینکه بسیج رسانه در لرستان حدود 100 نفر عضو دارد ، عنوان کرد: از برنامه‌های سال جاری ما جذب حدود 40 عضو است که در این راستا همکاران رسانه‌ای علاقه‌مند استان می‌توانند به تلفن مستقیم -33328054 066بسیج رسانه تماس گرفته و شرایط ثبت‌نام را جویا شوند.

مسئول بسیج رسانه استان لرستان با اشاره به اینکه ازجمله مشکلات رسانه استان این است در فضای رسانه‌ای جناح‌گرایی افراطی وجود دارد،تصریح کرد:بخشی از اصحاب رسانه استان نیز نیازمند آموزش هستند چراکه بعضاً بیشتر به‌صورت خبری کار می‌کنند و تحلیل کم وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات