خبرهای داغ:
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خبر داد

برگزاری مسابقه قرآن و محیط زیست با شرکت هزار نفر

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی از برگزاری مسابقه قرآن و محیط زیست با شرکت بیش از هزار نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان قم خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۵۳۷۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مرتضی نجفی قدسی ظهر امروز در همایش تجلیل از محیط‌بانان نمونه کشور که در سالن همایش‌های مجتمع اداری آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه امسال یکی از مسابقات قرآنی دارالقرآن علامه طباطبایی با عنوان قرآن و محیط زیست دنبال شده است، اظهار کرد: این مسابقه با مشارکت استانداری قم در سطح ادارات استان و در فضای مجازی با شرکت هزار نفر از کارکنان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه 30 نفر از افراد شرکت کننده در مسابقه مذکور به عنوان برگزیده انتخاب شدند، اضافه کرد: قرآن کریم نسبت به حوزه‌های مختلف محیط زیست مباحثی را مطرح کرده است در حالی که برخی فکر می‌کنند محیط زیست را غربی‌ها عنوان کرده‌اند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه محیط زیست در دین اسلام جایگاهی عمیق و ریشه‌ای دارد، تصریح کرد: یکی از ابعاد شکر عملی خداوند متعال استفاده درست از نعمت‌های الهی است به همین علت وظیفه انسان مسلمان در برخورد با منابع طبیعی و محیط زیست حفاظت از آنهاست که در متن روایات و احادیث مختلف مورد تاکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: باید مردم را از نگاه مذهب نسبت به حفاظت از محیط زیست حساس کنیم چرا که ایران دارای مردمان مذهبی است که نسبت به دین نگاه متفاوتی دارند و تابع دستورات دینی هستند.
ارسال نظرات