خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مجلس،دولت، دستگاه دیپلماسی باید در مقابل تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برخورد قاطعانه داشته باشند، گفت: به تعبیر امام خمینی(ره) مستکبرین به مانند سگ هاری می‌مانند که هرچقدر در مقابل آنها کوتاه بیائیم چشم طمع آنها نسبت به ما بیشتر می‌شود ولی هر چه‌قدر ایستادگی و مقاومت کنیم از اهدافشان کوتاه می‌آیند
کد خبر: ۸۸۹۵۳۹۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از قزوین، به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اشاره و اظهار کرد: تحریم‌هایی که در سایه بدعهدی آمریکا به ما تحمیل می‌شود بیشتر در جنبه‌های دیگری غیر از مسائل هسته‌ای است.

وی افزود: برخی از مسئولین کشور تصورشان بر این است که اگر در بحث هسته‌ای کوتاه بیائیم و فعالیت‌های هسته‌ای کشور را در حال تعلیق در بیاوریم تحریم‌ها برداشته می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با تاکید براینکه مشکل آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران در مباحث بنیادین می‌باشد گفت: اگر ما در مباحث هسته‌ای کوتاه بیائیم آنها موشک‌های ما را بهانه خواهند کرد و اگر از این مبحث هم کوتاه بیائیم روی حقوق بشر و خیلی از مباحث دیگر مانور خواهند داد.

تحریم‌های جدید آمریکا نقض آشکار برجام است

قبادی وجه تمایز تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران را حول محور فعالت‌های موشکی و هسته‌ای عنوان کرد و گفت: تحریم‌های جدید آمریکا نقض آشکار برجام است.

وی با اشاره بر اینکه ایالات متحده با تخلف و تخطی از حقوق خود هم روح،جسم و اصل برجام را با مشکل مواجه کرده است اذعان کرد: طبق توافقات صورت گرفته قرار شد کلیه تحریم‌ها برداشت شود اما نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه تحریم‌های جدیدی هم متحمل کشور شد.

این استاد دانشگاه‌ها با انتقاد از اینکه دولت و مسئولین از تولید‌کنندگان در راستای بالا بردن کیفیت محصولات خود حمایتی انجام نمی‌دهند تصریح کرد: اهداف و تلاش مسئولین و مردم به سمت خودکفایی در زمینه‌های مختلف و استفاده از کالاهای داخلی باشد. با واردات کالاهای غیرضروی مثل مربا، سنگ پا،چوب بستنی و… و کالاهای مشابهی که با کیفیت بهتری در داخل کشور وجود دارد نیاز ما را به خارج از کشور بیشتر می‌کند.

قبادی با توجه به اینکه برخورد مجلس،دولت، دستگاه دیپلماسی باید در مقابل تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران قاطعانه باشد ابراز کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) مستکبرین به مانند سگ هاری می‌مانند که هرچقدر در مقابل آنها کوتاه بیائیم چشم طمع آنها نسبت به ما بیشتر می‌شود ولی هر چه‌قدر ایستادگی و مقاومت کنیم از اهدافشان کوتاه می‌آیند.

وی گفت: با توجه به خط مشی که رهبر معظم انقلاب مشخص کردند و فرمودند: اگر برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم نباید برخورد دولت و دستگاه‌های دیپلماسی نسبت به موضوع تحریم‌ها منفعلانه باشد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه آمریکا جرأت جنگ با ایران را ندارد یادآور شد: متاسفانه برخی از مسئولین این تلقی در ذهن‌شان ایجاد می‌شود که اگر با آمریکا مخالفت کنند ممکن است در کشور جنگ شود.

قبادی ادامه داد: زمانی که آمریکا ۸سال جنگ را بر کشور ما تحمیل کرد با وجود امکانات و تجهیزات کامل نظامی و دفاعی ‌که داشت ایستادگی و مقاومت مردم اجازه تسلط دشمن به کشور را نداد.

وی در خاتمه مطرح کرد: اگر احساس می‌شود که طرف مقابل برجام را نقص کرده باید برنامه ریزی انجام شود تا فعالیت‌هایی که از دست رفته از سر گرفته شود و مجلس دولت را موظف به شروع فعالیت‌های هسته‌ای کند.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها