در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی مطرح شد؛

شامل: اقتصاد مقاومتی، در دانشگاه آزاد محقق شده است

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در جمع مدیران این دانشگاه گفت: اصلاح ساختار و فرآیندهای مالی دانشگاه در حال انجام است که امیدوارم با انجام این فرآیند، شاهد تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه باشیم.
کد خبر: ۸۸۹۵۵۵۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از  ابصارخبر، نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور کارکنان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در سالن اجلاس عطامهر این دانشگاه برگزار شد.

علی شامل رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد اردبیل در این نشست با بیان اینکه در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری، اصلاح ساختار و فرآیندهای مالی دانشگاه در حال انجام است، گفت: امیدوارم با انجام این فرآیند، شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی عملی باشیم.

وی موفقیت و پیشرفت دانشگاه را در سایه همدلی و یکدلی همکاران و مسئولان دانست و گفت: با خیرخواهی واقعی می‌توان به موفقیت های مدنظر که برای آینده دانشگاه ترسیم شده می توان رسید.

شامل در پایان سخنان خود به پروژه‌های عمرانی دانشگاه اشاره کرد و گفت: پروژه های عمرانی دانشگاه با حداقل قیمت ممکن و لحاظ استانداردهای روز تمام شده است.

وی اغاز فعالیت بیمارستان دانشگاه را یاداور شد و گفت: طی قراردادی که با دانشگاه علوم پزشکی در راستای واگذاری بیمارستان دانشگاه منعقد شده است، منبع درآمدی نیز برای واحد بوجود امده است.

وی تصریح کرد: سالانه نزدیک ۳ میلیارد تومان درآمد از این بابت به واحد تزریق می‌شود و ما مجبور نیستیم از بابت هزینه دانشجویان علوم پزشکی مبلغی به بیمارستان‌های دولتی پرداخت کنیم.

کار، نقش کلیدی در اقتصاد دارد

حجت الاسلام حمید واحدیزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان  نیز در این نشس گفت: خداوند تکلیفی را بر گردن تک تک ما انسان ها قرار داده که بتوانیم در زمین جانشین خوبی باشیم.

وی افزود: ما به عنوان جانشین خدا وظیفه آبادی زمین را بر عهده داریم و هر فرد باید وظیفه خود را به نحو احسن ایفا کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی  در ادامه سخنان خود به آموزه های دینی اشاره کرد و گفت: کار نقش کلیدی در اقتصاد دارد،

وی نجات دهنده انسان در آخرت را عمل صالح عنوان کرد و گفت: کار، بزرگترین عمل صالح است.

واحدی زاده در پایان سخنان خود با بیان اینکه اگر با این دیدگاه به کار نگاه کنیم و آن را فعالانه دنبال کنیم، بی حاصلی وجود نخواهد داشت،گفت:  جامعه اسلامی باید آنقدر قوی باشد که وقتی دشمنان به این جامعه  نگاه می کند فکر تجاوز به آن را نداشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان با اشاره به این که اقتصاد نقش اساسی در تثبیت هویت سیاسی و اقتدار نظامی دارد، افزود: قوی بودن هم از بعد نظامی مطرح است و هم از بعد اقتصادی و اتفاقا بعد اقتصادی نقش اساسی می تواند در این مقوله داشته باشد.

وی توزیع عادلانه ثروت، عدالت در توزیع کار خدماتی، خوداتکایی، قناعت و مصرف بهینه را از نکات مثبت و مورد تاکید شعار اقتصاد مقاومتی و انحصاری بودن ثروت ملی و عمومی، ویژه خواری، اسراف و تبذیر را از موارد منفی و مورد نهی دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار