معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان:

23 مرکز مشاوره غیر دولتی و یک مرکز مشاوره دولتی در سطح استان زنجان در حال ارائه خدمات به عموم مردم هستند

در حال حاضر 23 مرکز مشاوره غیر دولتی و یک مرکز مشاوره دولتی در سطح استان زنجان و در شهرستان های ابهر، خرمدره، خدابنده، ماهنشان، طارم، ایجرود و سلطانیه آماده ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به عموم مردم هستند.
کد خبر: ۸۸۹۵۵۶۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان از تماس 4 هزار و 677 نفر با شماره 1480 صدای مشاور بهزیستی خبر داد و گفت : این تعداد در 4 ماهه اول سال از بهزیستی مشاوره رایگان دریافت نموده اند

گل نسا آقا محمدی افزود: مرکز مشاوره تلفنی1480 مرکزی است جهت راهنمائی و مشاوره عموم با استفاده از مشاوران باتجربه در کار مشاوره تلفنی که از طریق برقراری ارتباط مشاوره ای به بررسی مشکلات ، مسائل و بحران های شخصی می پردازند.

وی مشاوره را در راستای بهبود تصمیم گیری و حل مشکلات مردم مهم ارزیابی نمود و اظهار داشت: مشاوران تلاش می کنند با افزایش توانایی فرد در ایجاد و حفظ رابطه با دیگران ، بهبود فرایند تصمیم گیری ، تسهیل شکوفایی استعدادهای بالقوه و کمک به بالا بردن اثر بخش و توانایی سازگاری زمینه بهبود و رفع مشکلات فرد را فراهم آورند.

آقا محمدی ارائه خدمات مشاوره ای و روان شناختی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق ارائه اطلاعات و آگاهی دادن به تماس گیرنده ، کمک به تماس گیرنده برای شناخت مشکل ؛ بررسی ، تجزیه و تحلیل و انتخاب راه حل مناسب ، کمک به تماس گیرنده برای شناخت توانایی های خود ، تغییر ونگرش و کاهش رفع مشکلات ، آشنا نمودن تماس گیرنده با اصول و فرایند مشاوره را از اهداف اصلی مراکز مشاوره تلفنی بر شمرد و ادامه داد: بهزیستی به‌عنوان تنها متولی رفاه اجتماعی، مشاوره را بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیبهای اجتماعی میشناسد.

وی گفت: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد مشاوره تلفنی از جمله رایگان بودن و ضریب نفوذ بالا در بین مردم ، صدای مشاور تلفنی با هدف بهره گیری و ارائه خدمات مطلوب اعم از شهری و روستائی بصورت تخصصی در حال فعالیت می باشد.

این مقام مسئول ناشناخته ماندن مشاوره تلفنی ؛ دسترسی سریع و فوری از هر نقطه استان ، احساس امنیت بیشتر در بیان عواطف شخصی و احساسات ، مداخله سریع در موارد بحرانی ، صرفه جویی مالی و زمانی ، رواج فرهنگ مشاوره و سودمندی مشاوره تلفنی برای افراد شاغل و پر کار ، افراد دارای معلولیت و یا دچار اضطراب اجتماعی را از مزایای صدای مشاور عنوان نمود و یاد آور شد: خط 1480، بهترین، محرمانه‏‌ترین و در دسترس‏‌ترین راه حل برای اینگونه افراد است.

وی تصریح کرد: مجموعه خط 1480 یکی از متدهای مشاوره تلفنی است که در بخش دولتی متمرکز بوده و با اهتمام متخصصان و کارشناسان زبده بهزیستی تاکنون توانسته در زمینه‌ی ارائه خدمات مشاورهای در زمینه مشکلات فردی، تحصیلی ، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی. مشاوره پیش از ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان مشاوره تربیتی و تشخیص و ارجاع به مراکز تخصصی موفق عمل کند.

گفتنی است: در حال حاضر 23 مرکز مشاوره غیر دولتی و یک مرکز مشاوره دولتی در سطح استان زنجان و در شهرستان های ابهر ، خرمدره ؛ خدابنده ، ماهنشان ، طارم ، ایجرود و سلطانیه آماده ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به عموم مردم هستند

ارسال نظرات
آخرین اخبار