خبرهای داغ:
مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان:

بیکاری یکی از مشکلات جامعه/ مدیران مدارس گلستان پالایش می شوند

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: یکی از مشکلات جامعه ما بیکاری است، با توسعه رشته های تحصیلی می توان به این مشکل دامن زد و مشکلات زیادی از این طریق از بین برد.
کد خبر: ۸۸۹۵۵۷۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، محمدرضا وطنی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان سند تحول را مهمترین سندی در آموزش و پرورش عنوان و اظهار کرد: لازمه اجرای سند تحول فراهم کردن مقدمات کار و لوازم کار سند در کشور است.

وی با بیان اینکه اینکه تلاش های خوبی در زمینه سند تحول انجام شد تا روند خوبی را طی کند، گفت: آموزش و پرورش مهمترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی عمومی کشور و متولی فرایند تعلیم و تربیت در همه ساحت های مختلف است که باید مورد توجه همه عوامل موثر قرار بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد: تعلیم و تربیت ما قوام بخش فرهنگی عمومی و تعالی بخش جامعه اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی است که این امر با مشارکت خانواده‌ها و سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی میسر خواهد شد زیرا آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در این راه موفق باشد.

وطنی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مأموریت دارد تا زمینه دستیابی دانش آموزان را به مراتبی از حیات طیبه فراهم کند، گفت: این هدف نهایی ماست لذا نگاه ما بر سند تحول است و بر این اساس با تکیه بر قدرت الهی و با استفاده از آموزه‌ها و شاخص های دینی باید تلاش کنیم که قدرت آموزش و پرورش را به جایی برسانیم که در تراز نظام جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: آنچه را که در این تحول باید مورد بحث قرار دهیم این است که ما باید الهام بخش باشیم نه متأثر از فرهنگ دیگران چون ما آموزه های دینی را معیار و ملاک آموزش و پرورش قرار داده ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان بیان داشت: استان گلستان برای اجرای سند تحول در سال 1396 دو رویکرد تحول در مدرسه با مشارکتهای مدرسهمحوری و توازن بینشاخهای پیشبینی کرده است.

وطنی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش رویکرد توازن بین شاخه ای است، تاکید کرد: یکی از مشکلات جامعه ما بیکاری است، با توسعه رشته های تحصیلی می توان به این مشکل دامن زد و مشکلات زیادی از این طریق از بین برد.

وی نیروی انسانی را مهم‌ترین عامل در مدرسه دانست و افزود: تحول در میزان دانش معلم، انگیزه معلم و تحول در توانمندی معلم از موضوعاتی است که در این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه مدرسه مرکز آموزشی تعریف شده است، گفت: مدرسه تنها مرکز آموزش نیست بلکه مرکز پرورش، پژوهش، رشد علمی و اخلاقی، اعتقادی، جسمی و روحی است و باید مدرسه باید محور تحول محله باشد.

وطنی ادامه داد: مهمترین عامل در مدرسه نیروی انسانی است، ما باید تحول در نیروی انسانی و در میزان دانش، مهارت، انگیزه و توانمندی معلم را ایجاد کنیم که اگر چنین شود ما مدارس توانمندی در استان خواهیم داشت.

به گفته وی در تحول شیوه مدیریت مدرسه پیشنهاد دادیم شرایط احراز مدیریت را طبق قانون آموزش و پرورش شهرستان ها لحاظ کنند به این صورت کسانی که فاقد شرایط احراز در برابر مقرارات هستند باید خود را به شرایط برسانند در غیر اینصورت در هر سال 20 تا 25 درصد از مدیران که نتوانستند احراز شوند باید پالایش شوند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان افزود: بعد از پالایش مدیران بر اساس دانش روز، هر مدیر نیازمند به حداقل یکهزار ساعت تخصص کافی را در دوره های مربوط باید داشته باشد، تا بتواند با توجه به نیاز روز آموزش های لازم را در مدارس بدهند.

وطنی گفت: انجمن اولیاء باید بتواندحوزه خانواده را مدیریت کند و لازمه آن این است که شرایط احراز را داشته باشد و ما زمینه حضور خانواده در فرایند تعلیم و تربیت را از طریق نمایندگان آنها یعنی اولیاء و مربیان در مدرسه  را دنبال میکنیم.

وی ادامه داد: طرح کارگروههای مدرسه براساس ساعتها را دنبال میکنیم و هر کارگروه متشکل از خانواده، دانش آموز و معلمان مدرسه است. اگر کارگروه با مشکلی در مدرسه رو به رو شد با مسئول آن موضوع در آموزش و پررش ارتباط برقرار میکند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان خاطرنشان کرد: طبق اسناد بالادستی ما تا پایان برنامه ششم باید به 50 درصد در توازن برسیم اگرچه برداشت من این است که توصیه مقام معظم رهبری 70 درصد را توصیه کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها