وزیر ورزش و جوانان در انتصاب سرپرست فدراسیون بوکس، برخلاف آیین‌نامه‌‌ای عمل کرد که خودش زیر آن را امضا کرده بود.
کد خبر: ۸۸۹۵۶۶۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان روز گذشته استعفای احمد ناطق نوری از ریاست فدراسیون بوکس را قبول و امروز، افشین داوری را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرد.

وزارت ورزش طبق تبصره 2 ماده 10 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی که توضیح داده «بعد از عزل یا قبول استعفای رئیس فدراسیون، وزیر ورزش و جوانان فردی را به عنوان سرپرست منصوب خواهد کرد و مجمع عمومی مکلف است حداکثر ظرف مدت شش ماه در مورد انتخاب رئیس جدید فدراسیون با رعایت مقررات اقدام نماید»، داوری را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون انتخاب کرده است.

درحالی این تغییر و تحولات صورت گرفته که مجموعه وزارت ورزش برخلاف آیین‌نامه‌ای عمل کرده که خودش در تاریخ 14 اسفند 95 به تصویب رسانده بود.

در تبصره مربوط به ماده 17 این آیین‌نامه که تصویر آن منتشر شده، آمده است: «در صورت فوت، استعفا و یا برکناری رئیس فدراسیون، مسئولیت کلیه امور جاری فدراسیون تا انتخاب رئیس جدید بر عهده نایب رئیس به عنوان سرپرست فدراسیون خواهد بود.»

این آیین‌نامه در روز 14 اسفند 95 تصویب شده و پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان نیز در روز 15 فروردین 96 اعلام کرد که آیین‌نامه از روز 14 فروردین لازم‌الاجرا است و کلیه آیین‌نامه مغایر با آن از اعتبار ساقط می‌شود. حال سوال اصلی این است که طبق آیین‌نامه ای که خود وزارت ورزش آن را ابلاغ کرده در صورت استعفای رئیس فدراسیون، نایب رئیس امور فدراسیون را برعهده دارد و این درحالی است که وزارتخانه امروز داوری را به عنوان سرپرست فدراسیون بوکس معرفی کرده است.

به گزارش تسنیم،باید منتظر بمانیم تا ببینیم مسئولان وزارت ورزش و جوانان چه واکنشی نسبت به این تخلف آشکار نشان خواهند داد.
 


ارسال نظرات