یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با«بسیج»:

قمیت مسکن تا پایان سال افزایش پیدا خواهد کرد

نوذرپور گفت: باید کاری کرد تا سرمایه گذاران شرکت های خصوصی یا انبوه سازان، سرمایه خود را به بخش عمرانی سرازیر کنند تا رکود از بین رود.
کد خبر: ۸۸۹۵۶۷۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۷

علی نوذرپور کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره اقدامات دولت جهت کاهش ترخ اجاره بها مسکن اظهار داشت: به اعتقاد من دولت و شهرداری های هر استان باید به کمک یکدیگر به تولید و انبوه سازی مسکن، برنامه های لازم را جهت همکاری های مرتبط انجام دهند.

وی افزود: به واسطه افزایش جمعیت، کشور نیاز دارد تا آماری قریب به 1 میلیون انبوه در سال ساخته شود. رکود مسکن ناشی از همان وضعیت نبود عرضه مسکن به حد نیاز از تولیدات آن است. به همین ترتیب با روندی که برای عرضه و تقاضا مسکن پیش می رود هیچگاه مسکن از رکود خارج نمی شود.

این کارشناس اظهار داشت: باید کاری کرد تا سرمایه گذاران شرکت های خصوصی یا انبوه سازان، سرمایه خود را به بخش عمرانی سرازیر کنند تا رکود از بین رود. اما مشاهده می شود که این سرمایه یا صرف آوردن اقلام کالای قاچاق یا وارداتی خارجی می شود یا با گذاشتن سرمایه خود در بانک ها از ریسک پذیری فاصله می گیرند.

نوذرپور گفت: عدم انبوه سازی مسکن باعث افزایش نرخ اجاره خانه ها و بعد ها تاثیر مستقیم آن بر قیمت مسکن محتمل است و تغییر قیمت ها حتما جهشی خواهد بود. پیش بینی می شود که افزایش قیمت در بخش مسکن تا پایان سال اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت باید در جهت بهبود شرایط خریداری مسکن سوق پیدا کند افزود: وام های مسکن برای قشر مستضعف جامعه باید به گونه باشد که حداقل 80 درصد قیمت یک خانه را پوشش دهد. با این وام 80 میلیونی که قرار دادند حتی گاها نصف قیمت یک خانه در تهران هم نمی شود.

ارسال نظرات