خبرهای داغ:
جانشین سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

مسجد هم جای سیاست است و هم جای دفاع

جانشین سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: ممکن است بر زبان برخی، که گاهاً افراد متدین نیز می باشند این سخن جاری شود که مساجد جای امور سیاسی، ورزشی، آموزشی و هنری نیست، اما باید دانست که مسجد هم جای سیاست و هم جای دفاع است، مکانی برای خدمات رسانی، امور ورزشی، آموزشی، هنری و دینی نیز هست.
کد خبر: ۸۸۹۵۷۱۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مراسم افتتاحیه توانمند سازی عوامل فرهنگی اجتماعی رده ها سپاه انصارالرضا(ع) با حضور مسئولین فرهنگی  رده های این سپاه  در اردوگاه امام خمینی(ره) روستای بهلگرد برگزار شد.

در این برنامه سرهنگ اسماعیلی جانشین سپاه انصارالرضا (ع) با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص افسران جنگ نرم گفت: در زمان بیداد تهاجم فرهنگی در جامعه ایشان مردم، جوانان و دانشجویان و غیر دانشجویان و طلبه و غیر طلبه و گروه های خود جوش مردمی را افسران جنگ نرم خطاب کردند.

وی گفت: افسر یعنی فرمانده، مدیر و کسی که باید فکر و برنامه ریزی و زیر مجموعه خود را فرماندهی و هدایت کند.  با توجه به این سخن در بحبوحه تهاجم فرهنگی از این افسران قطعا انتظاراتی است.

وی افزود: در جامعه هدف، در مسیر اهداف متعالی  جمعیت قابل توجهی از نوجوانان و جوانان با عنوان بسیجی در اختیارمان قرار دارد؛ سوال این است که برای این قشر چه باید کرد. برای حفظ معنویت و اعتقادات مردم از چه برنامه و روش هایی باید استفاد کرد. 

وی اظهار داشت: در همه مساجد یک مجموعه از خدام  اعم از امام جماعت، هیئت امنا و خدام مسجد، پایگاه و کانون های فرهنگی بسیج و ... حضور دارند که البته در واقع برخی از این مساجد در مسیر اهداف خود موفق نبوده  اند و اغلب به این دلیل است که بسیاری از برنامه های مساجد، برنامه هایی در راستای جذب مردم خصوصا جوانان نسیت.

وی گفت: در مسیر کارها و فعالیت هایمان در رابطه با جوانان و نوجوانان گاهاً دارای اشتباهاتی هستیم  که باید آنها را رفع نماییم.

اسماعیلی بیان داشت: ممکن است بر زبان برخی، که گاهاً افراد متدین نیز می باشند این سخن جاری شود که مساجد جای امور سیاسی، ورزشی، آموزشی و هنری نیست، اما باید دانست که مسجد هم جای سیاست و هم جای دفاع است، مکانی برای خدمات رسانی، امور ورزشی، آموزشی، هنری و دینی نیز هست.

وی ابراز داشت: با توجه به طرح مسجد محوری که امسال سپاه پاسداران آغاز نموده باید در کنار مسئولین فرهنگی که اغلب در مساجد و حوزه های بسیج محلات و جامعه زنان متولی کار فرهنگی هستند، باید کاری کنیم که مساجد از وضع موجود خارج شود. از افرادی که در مساجد موفق عمل کرده اند باید تقدیر نمود، آنها را الگو قرار داده و به جامعه معرفی کرد.

وی در ادامه افزود: به متولیان  امر توصیه می کنیم تا یک قرارگاه فرهنگی در مساجد ایجاد شود و همه مجموعه ها، هنری به خرج دهند و روشی برای رونق بخشیدن به مساجد و جذب بیشتر جوانان و مردم ارائه نمایند؛ ما از هر ایده ای که در این خصوص استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: البته شاید نتوان سرمایه مالی وارد کنیم اما در هر صورت با استفاده از آبرو و امکاناتی که داریم و اگر با یکدیگر کارکنیم و هم افزایی داشته باشیم و این ها را در کنار هم قرار دهیم می توانیم سنگری متشکل از نظام و مکتب و انقلاب اسلامی در مساجد به جامعه معرفی کنیم و مردم و خانواده ها را امیدوار و برای حضور بیشتر در مساجد ترغیب نمایم.

وی در پایان گفت: اگر می خواهیم مساجد موفقی داشته باشیم، باید آن مسجد به فکر همه نیازهای جامعه و پاسخگوی جنبه های مختلف زندگی مردم باشد و امیدواریم بتوانیم مساجدی در شان دین، مکتب و نظام و انقلاب اسلامی داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار