رئیس کمیته امداد کشور گفت: اعتبار حوزه مسکن کمیته امداد در سال ۹۶ به حدود ۷۵۰ میلیارد تومان رسید؛ این در حالیست که بودجه این حوزه در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان بود.
کد خبر: ۸۸۹۵۷۸۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در سفر به چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از این استان شناخت جامع و کاملی در دست است و  تجربه‌های فراوانی از سفر پیشین کسب شد گفت: فعالیت‌های این نهاد  برای رفع محرومیت‌ها در قالب نیازسنجی و برنامه‌ریزی‌های مشخص هر استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای محرومیت‌زدایی نتیجه وفاق ملی میان کمیته امداد، دولت و مجلس است گفت:مستمری مددجویان این نهاد با همکاری دولت و مجلس از ابتدای امسال بر مبنای متوسط ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار حدود سه برابر افزایش یافته است.

فتاح با بیان اینکه اشتغال و توانمندسازی مددجویان اولویت کاری کمیته امداد است گفت: با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی، عمکرد این نهاد در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و خودکفایی افراد تحت حمایت بیش از صد درصد بود است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه سال گذشته بودجه این نهاد با همکاری دولت هزار میلیارد تومان تعیین شد گفت: همچنین با تعامل بانک‌ها هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای اشتغال‌زایی مددجویان اختصاص یافت.

وی با اعلام اینکه با موافقت دولت و مجلس بودجه امسال کمیته امداد به  ۲ هزار و ۱۰۰‌ میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: با دریافت این رقم  می‌توان‌سهم استان چهارمحال و بختیاری را  به دو برابر افزایش داد.

فتاح با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان از صندوق قرض‌الحسنه «امداد ولایت» برای اشتغال مددجویان هزینه شد گفت:  این رقم امسال به هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این صندوق قرض الحسنه علی‌رغم  وجود بانک‌های متعدد در کشور با همکاری دولت و بانک مرکزی تأسیس شد گفت: تاعلاوه بر ارائه تسهیلات به افراد نیازمند، امکان پرداخت وام به صورت «قرض الحسنه اسلامی» محقق شود.

وی سنگین ترین و گران ترین بسته حمایتی کمیته امداد را در حوزه مسکن دانست و بیان کرد: سال گذشته ۴۰ هزار واحد مسکونی ساخته و ۵۰ هزار واحد مددجویی تعمیر و تحویل خانواده های تحت حمایت شد که با توجه به نیازسنجی های انجام شده اعتبار حوزه مسکن کمیته امداد در سال ۹۶ به حدود ۷۵۰ میلیارد تومان رسید؛ این در حالیست که بودجه این حوزه در سال گذشته  ۴۰۰ میلیارد تومان بود.

  فتاح با بیان اینکه اساسی ترین نیاز مددجویان تامین «مسکن» است که در صورت رفع این مشکل سایر مشکلات آنها قابل حل خواهد بود تاکید کرد: کمیته امداد به همین دلیل نگاه ویژه‌ای به حوزه مسکن مددجویان دارد؛ به‌طوری که اگر استانداری و دولت زمین‌های قابل سکونت در مناطق روستایی و شهری را برای ساخت منزل مددجویان فاقد مسکن به کمیته امداد استان واگذار کنند، این نهاد ساخت خانه را تقبل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مددجویان فاقد مسکن شناسایی و برنامه سه ساله برای حل مشکل مسکن آنها تدوین شده است گفت: امسال سهمیه استان چهارمحال و بختیاری در تأمین مسکن به بیش از دو برابر افزایش خواهد داشت و تا پایان امسال ۷۰۰ واحد مسکن به خانواده های تحت حمایت تحویل خواهد شد.

ارسال نظرات