دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور در جمع خبرنگاران آذربایجان شرقی، گفت: دانش آموزان عضو این تشکل در ۱۱ هزار مدارس سراسر کشور فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۸۹۵۸۱۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حامد علامتی افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تشکلی خودجوش، غیر دولتی ولی حاکمیتی است که در سال ۵۸ با تدبیر امام تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل اتحادیه به قبل از پیروزی انقلاب و به سال ۵۵ و همزمان با اوج گیری نهضت امام خمینی برمی گردد و رسما در سال ۵۸ اعلام موجودیت کرد، اضافه کرد: پس از انقلاب قرار بر این شد که در کنار نهادهای رسمی نهادهای غیردولتی دستگاه های رسمی را کمک کنند و در حوزه تعلیم و تربیت نیز تدبیر امام، تشکیل انجمن های اسلامی مکمل آموزش و پرورش بود.

علامتی ادامه داد: دو ماموریت برای اتحادیه تعریف شده که نیروسازی و جریان سازی از جمله آن ها است، رویکرد اتحادیه در حوزه نیروسازی، زبده پروری بوده و مبانی تربیتی ما بر اساس مبانی تربیتی دین اسلام و نگاه راهبردی ما تربیت حماسی است.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره ای به محیط فعالیت این تشکل دانش آموزی گفت: محیط فعالیت ما علاوه بر محیط مدرسه، مسجد، اتحادیه استان ها و مراکز فرهنگی و تربیتی بوده و مقطع سنی دانش آموزان نیز دانش آموزان متوسطه دوم و اول است.

وی افزود: حدود ۱۱ هزار دبیرستان متوسطه دوم و اول تحت پوشش انجمن های اسلامی در سطح مدارس هستند که سه هزار و ۵۰۰ مدرسه متوسطه اول و هفت هزار متوسطه دوم است.

علامتی با اشاره ای به محورهای عملیاتی اتحادیه گفت: این محورها شامل معنوی و معرفتی، مهارتی، تشکیلاتی و علمی و درسی است، بنابراین دانش آموزی که پس از فارغ التحصیلی وارد چرخه می شود، دانش آموزی متعهد، مسئولیت پذیر و دارای انگیزه و بانشاط است تا بتواند مسئولیت های سنگین را برعهده بگیرد.

وی افزود: برنامه های اختصاصی شامل اردوهای آموزشی طلایه داران فردا برای ۲۰ هزار دانش آموز عضو هیات مرکزی دانش آموزی، اردوهای بلندمدت در قالب اردوهای جهادی و برنامه ویژه سال اقتصاد مقاومتی که به منزله ورود دانش آموزان به عرصه اشتغال است از جمله برنامه های اختصاصی انجمن است.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: با سازمان هلال احمر تفاهمنامه ای برای گذراندن دوره های امداد منعقد شده و در مجموع در این دوره های امدادی و همچنین دوره های فنی و حرفه ای، ۲۰ هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی در خصوص برنامه های ورزشی مختلف نیز گفت: این برنامه ها با محوریت کوهنوردی مخصوص اعضای اتحادیه برگزار می شود که تا چندین روز بعد صعود سراسری به قله سبلان را خواهیم داشت.


ارسال نظرات
پر بیننده ها