خبرهای داغ:
وزیر نیرو در آئین افتتاح پروژه های صنعت آب و برق شهرستان گرمسار:

دامنه فرکانس برق ایران به استاندارد جهانی نزدیک شده است

چیت چیان در گرمسار گفت: دامنه فرکانس برق ایران به استاندارد جهانی نزدیک شده است.
کد خبر: ۸۸۹۵۸۲۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمسار، همزمان با سفر یکروزه وزیر نیرو به استان سمنان و با حضور استاندار سمنان ، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین دستگاه های اجرایی استان و شهرستان گرمسار و مدیران صنعت آب و برق استان سمنان پروژه های صنعت آب و برق در شهرستان گرمسار به بهره برداری رسید.

در آئین افتتاح پروژه های صنعت آب و برق شهرستان گرمسار مهندس چیت چیان وزیر نیرو با اشاره به دو زیر ساخت مهم کشور اعم از آب و برق اظهار داشت : آب و برق از زیرساخت های حیاتی و اساسی کشور می باشد که رشد و بالندگی بخش های کشاورزی ، اقتصادی و تولیدی ، خدماتی به این دو نعمت ارزشمند وابسته می باشد.

مهندس چیت چیان با بیان نقش کلیدی انرژی الکتریکی در جامعه امروزی گفت : در گذشته انرژی الکتریکی فقط صرف روشنایی منازل می گردید ولی اکنون در عرصه های مختلف و تمام شئونات زندگی مردم ، برق دخالت دارد .

وزیر نیرو سیاست وزارت نیرو در خدمات رسانی آب و برق را متکی بر کمیت و کفیت دانست و افزود : در کنار توسعه پروژه ها صنعت آب و برق ، کیفیت خدمت رسانی برای وزارت نیرو قابل اهمیت است.

وی با اشاره به کاهش نسبی میزان خاموشی در سال های اخیر گفت : با تلاش مجموعه صنعت برق، میزان خاموشی به ازای هر مشترک در شبانه روز  از3 دقیقه به 2.6 دقیقه کاهش یافته است .

مهندس چیت چیان با تاکید بر افزایش مستمر مصرف برق در سطح کشور در سال های اخیر و افزایش گرما در تابستان جاری اظهار داشت : علیرغم افزایش مصرف برق ولی تاکنون به خاطر کمبود انرژی برق و از پیش برنامه ریزی شده خاموشی در سطح استان سمنان و کشور نداشتیم که این یکی از  افتخارات وزارت نیرو ومجموعه صنعت برق محسوب می شود.

وی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی و تاکید معظم له به این موضوع ، بیان داشت : توجه به اقتصاد مقاومتی ، نیازمند ارائه مناسب تر خدمت رسانی در بخش های آب و برق و نیز مردمی نمودن بنگاه های اقتصادی می باشد که در دولت یازدهم وزارت نیرو توجه بیشتری به ظرفیت های نیروگاه های مولد مقیاس کوچک به بخش خصوصی  نموده که هم اکنون  بیش از 500 بنگاه در بخش تولید برق و فروش به شبکه ، مشارکت فعال دارند.

دکتر خباز ، استاندار سمنان نیز با تبریک ایام مبارک دهه کرامت گفت: آب و برق همچون خون و تنفس  برای پیکره جامعه ضروری و حیاتی می باشد که کمبود هر یک موجب مشکلاتی در بخش های مختلف می گردد.

وی با اشاره به تاکیدآیات قرآن به داشتن روحیه شکرگزاری و عدم اسراف افزود : سنت الهی بر این تعلق گرفته اگر قدردان باشیم و اسراف نورزیم خداوند نعماتش را بر ما افزون می گرداند.

غلامرضاکاتب ، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اظهار تشکر از حضور وزیر نیرو و هیئت همراه در شهر گرمسار گفت : وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید در شرایط سخت و دشوار خشکسالی و کمبود نقدینگی ، اقدامات خوب و ارزشمندی را به انجام رسانده است .

در ادامه مهندس سید علی اکبر صباغ مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در شهرستان گرمسار گفت : پروژه پست 20/63 کیلوولت شهرک صنعتی گرمسار با اعتباری معادل 130 میلیارد ریال که با هدف تامین برق مطمئن به مشترکین صنعتی شهرک صنعتی گرمسار و شهرک فجر، ایجاد ظرفیت جدید برقرسانی به متقاضیان جدید در شهرک های مذکور، افزایش قابلیت اطمینان شبکه در راستای تامین برق مطمئن و پایدار به مشترکین صنعتی ، بهبود پارامترهای کیفی برق و بهبود پروفیل ولتاژ شبکه ،کاهش تلفات شبکه و افزایش قابلیت مانور در شبکه به انجام رسیده است .

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان افتتاح واحد اول و دوم مولد مقیاس کوچک نیروگاه  25 مگاوات پارسه را از دیگر پروژه های این شرکت در منطقه گرمسار دانست و افزود : پروژه فوق با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام گرفته که در فاز اول ، دو واحد یگ مگاواتی آن توسط مقام عالی وزارت به بهره برداری خواهد رسید .

وی هزینه صرف شده این پروژه را تا کنون بیش از 30 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : تولید برق با استفاده از مولدهای مقیاس کوچک در محل مصرف باعث حذف هزینه های هنگفت انتقال انرژی ، حذف تلفات ناشی از انتقال انرژی ، افزایش قابلیت مانور در شبکه  و افزایش قابلیت اطمینان شبکه در راستای تامین برق مطمئن و پایدار به مشترکین صنعتی می گردد.

همچنین در این مراسم مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای و آب فاضلاب شهری استان به ارائه توضیحاتی پیرامون پروژه های قابل افتتاح مجموعه خود پرداخته و در پایان چهار پروژه  پست 20/63 کیلوولت شهرک صنعتی گرمسار ، واحد اول و دوم مولد مقیاس کوچک در شهرک صنعتی گرمسار ، پروژه خط انتقال آب تصفیه‌خانه گرمسار تا ایوانکی و احداث خط انتقال خروجی تصفیه‌خانه آب گرمسار به شهر گرمسار با اعتباری جمعاً به مبلغ 620 میلیارد ریال  به صورت همزمان توسط وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

دامنه فرکانس برق ایران به استاندارد جهانی نزدیک شده است 
دامنه فرکانس برق ایران به استاندارد جهانی نزدیک شده است 
دامنه فرکانس برق ایران به استاندارد جهانی نزدیک شده است 
ارسال نظرات
پر بیننده ها