در بخشی از این بیانیه آمده است: از مسئولین نهادهای دولتی مرتبط با این موضوع و قانون گذاران کشور در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا به این وضع خمودگی و راکد ماندن این طرح ملی پایان داده ودر پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب با توجه و پی گیری درخور و متناسب این مبحث را به سرانجام برسانند .
کد خبر: ۸۸۹۵۸۵۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علم و هنر یزد در رابطه با مقوله مهم و حساس فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

امروزه ، پیشرفت دستگاه های ارتباطی، دنیای پیرامون بشر و مناسبات او با سایر پدیده ها را تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که حتی اساسی ترین امور مربوط به زندگی روزمره انسان نیز مستلزم دسترسی به شبکه جهانی تبادل اطلاعات گردیده است.
کشور های متعددی در سراسر کره زمین برای صیانت از اطلاعات و داده های شهروندان خود و همچنین دستگاه های علمی ،اقتصادی ،سیاسی و دیگر وجوه شاکله ای سرزمین خود، شبکه ای ملی با نظارت خویش جهت استفاده افراد از وب و موتورهای های جستجوی اینترنتی پدید آوردند.
در شرایطی که امروز با وجود دسترسی کشور های مستکبر به شبکه سراسری اینترنت و استفاده نا متعارف آنان و همچنین حملات سایبری مزید بر علت گشته است.

چندی پیش در کشور ما نیز با درک حساسیت این مقوله کار گروهی جهت شکل گیری یک شبکه ملی اطلاعاتی تشکیل شد؛اما آنچه به عنوان فعالیت های بروز داده شده از آن قابل رویت است به هیچ وجه بایسته و کاربردی نیست و هر روز این فرصت بزرگ با سهل اندیشی و عدم اجرای قوانین از سوی برخی مسئولین ذی صلاح به تباهی سوق داده می شود.
اهمیت وجود یک شبکه ملی و منسجم اطلاعاتی و ارتباطی به انداره ای است که رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز بار ها در این باب فرمایشات ارزنده و مهمی را فرموده اند که نشان از توجه بالای ایشان در موضوع فضای تبادل داده و اطلاعات کشور دارد.
از طرفی وجود حجم انبوهی از کانال های مبتذل و غیراخلاقی در کنار برخی از اقسام معاند و مخالف اصول نظام جمهوری اسلامی ایران در شبکه های خبر رسان در فضای مجازی جای بسی تاسف و نگرانی دارد واز سویی این پرسش پیش می آید که چرا ارگان های ناظر اینگونه با اهمال رفتار می کنند.

اکنون با توجه به اهمیت والای مقوله شبکه ملی اطلاعات ما دانشجویان دانشگاه علم و هنر یزد از مسئولین نهادهای دولتی مرتبط با این موضوع و قانون گذاران کشور در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا به این وضع خمودگی و راکد ماندن این طرح ملی پایان داده ودر پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب با توجه و پی گیری درخور و متناسب این مبحث را به سرانجام برسانند .

والسلام و علیکم و الرحمه الله وبرکاته
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علم و هنر یزد
ارسال نظرات