معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان گفت: بحران کم آبی یکی از چالش های عمده زیست محیطی و امنیتی در آینده نزدیک است.
کد خبر: ۸۸۹۵۸۶۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛علیرضا احمدی منش ظهر سه شنبه در جلسه طرح ارتقای توانمندی نظام نظارت انتظامی و بازرسی از منابع آب استان هرمزگان بیان داشت: بحران کم آبی یکی از چالش های اساسی استان بوده و لذا سازمان ها و ادارات مسئول در تأمین آب شرب و کشاورزی با ارتقاء گشت های بازرسی و نظارتی در دشت های سراسر استان از تصرف غیرقانونی بستر رودخانه ها و حفر چاه و بهره برداری غیرمجاز منابع آب جلوگیری کنند.
 

وی با بیان اینکه خشکسالی دودهه اخیر در استان به شدت منابع آب استان را تقلیل داده گفت: متأسفانه عده ای ناآگاهانه و بصورت غیرقانونی با برداشت از منابع آب زیرزمینی سعی در حل این نقیصه برای رفع مشکل شخصی خود دارند در صورتیکه این اقدامات خلاف مقررات، مشکلات استان را برای سالهای آینده در بخش های کشاورزی و شرب دوچندان خواهد کرد.

 

این مقام قضایی اختلافات برسر آب را از موضوعات گریبانگیر دادگستری و مراجع انتظامی و امنیتی در سالهای آینده دانست و گفت: اگر از منابع آب به خوبی صیانت نگردد با مخاطرات شدید زیست محیطی و معیشتی در آینده ای نه چندان دور مواجه خواهیم شد.

 

وی افزود: دادگستری کل استان به منظور جلوگیری از بحران کم آبی و تأثیرات آن در معیشت و زندگی مردم با هرگونه قصور و تخطی از وظایف قانونی در حفظ و صیانت منابع آب از سوی سازمان های مسئول قاطعانه برخورد خواهد کرد.


ارسال نظرات