جدیدترین پلاک خودرویی مناطق آزاد کشور در قشم رونمایی شد

نخستین صفحه پلاک جدید وسایل نقلیه موتوری شماره گذاری شده مناطق آزاد ایران با حضور مقامات پلیس راهورناجا، و مسئولان پلیس راهور مناطق آزاد کشور در قشم رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۹۵۹۸۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛عملیات ثبت ملی پلاک وسایل نقلیه مناطق آزاد کشور به میزبانی قشم به عنوان پایلوت این طرح،  ظهر سه شنبه طی آئینی در ساختمان شماره گذاری سازمان منطقه آزاد قشم واقع در اسکله بهمن انجام شد.
 

براساس برنامه ریزی و توافق انجام شده در اجرای این طرح، پلاک هر منطقه آزاد با آرم ویژه همان منطقه بر روی خودروها نصب می شود و پلاک های جدید وسایل نقلیه موتوری مناطق آزاد ایران نیز  همانند دیگر پلاک های سرزمینی در سیستم پلیس راهور ناجا ثبت و در صورت تخلف مشمول جرایم و اعمال قانون می شوند.

 

ابعاد، ترکیب بندی اعداد و کاربری شماره مربوط به وسایل نقلیه مناطق آزاد کشور به دو زبان فارسی و انگلیسی در وسط صفحه پلاک تنظیم شده و در سمت چپ صفحه نیز علاوه بر نصب نشان پرچم جمهوری اسلامی ایران، آرم هر منطقه به عنوان نشانگر پلاک مناطق آزاد درج شده و کد ۱۱ در قشم ویژه خودروهای شخصی و کد ۱۲ مربوط به خودروهای عمومی است.

 

جزیره قشم با هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرستان های استان هرمزگان و بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.


ارسال نظرات