جشنواره مطبوعات همه ساله در استان برگزار می‌شود و سال گذشته هم این جشنواره برگزار و نفرات نخست برای بازدید از رسانه‌های کشورهای همسایه به کشورهای حاشیه خزر اعزام شدند و امسال هم چنین برنامه‌ای وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۹۶۰۰۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احد جاودانی در حاشیه نشست بسیج رسانه مازندران اظهار کرد: جشنواره مطبوعات برای رقابت بین خبرنگاران و اصحاب رسانه است تا تولیدات و مطالب بهتری تولید کنند و در راستای توسعه استان گام بردارند.

وی افزود: در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها افراد آثار خود را در حوزه‌های مختلف ارائه کرده و همه تلاش ما بر این است که بهترین‌ها شناخته و معرفی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جشنواره مطبوعات در واقع به رسانه سمت و سو می‌دهد که به کدام جهت حرکت کند.

جاودانی ادامه داد: جشنواره مطبوعات همه ساله در استان برگزار می‌شود و سال گذشته هم این جشنواره برگزار و نفرات نخست برای بازدید از رسانه‌های کشورهای همسایه به کشورهای حاشیه خزر اعزام شدند و امسال هم چنین برنامه‌ای وجود دارد.

وی اضافه کرد: اعتراضی در امروز از سوی برخی از رسانه‌ها عنوان شده مبنی بر اینکه چرا آثار برخی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها از داوری در جشنواره باز مانده است که این مسأله براساس فراخوان بوده که در این فراخوان آمده است که اگر خبرگزاری و روزنامه‌ای دفاتر نمایندگی خود را در استان ثبت نکرده باشند، حق شرکت ندارند که با وجود این فراخوان افراد 240 اثر به جشنواره ارسال کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بارها به دفاتر و خبرگزاری‌ها اعلام شد که دفاتر خود را ثبت کنند که به‌عنوان نمونه نامه شماره 2059/3 به تاریخ 95/2/8 و  نامه شماره 12213/3 به تاریخ 95/6/12 به نشریات سراسری و خبرگزاری‌ها اعلام شد که دفاتر خود را ثبت کنند که این مهم انجام نشده است.

این مسؤول بیان کرد: این قانون سیاست معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد بوده و لازم‌الاجرا است و ما هم باید از این مصوبات دفاع کنیم.

جاودانی اظهار کرد: براساس دستور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اینکه خبرگزاری‌های دارای ثبت دفاتر می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، لازم‌الاجرا است و با هر استان متخلف برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه حلی که ما پیشنهاد داده‌ایم و باید به تأیید برسد این است که رسانه‌ها راه و مسیر خود را براساس فراخوان طی کنند و رسانه‌هایی که ثبت دفاتر نشدند به صورت جداگانه براساس محورهای اعلام‌شده جشنواره داوری شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها