رونمایی از ۸ پروژه عظیم اقتصادی برای ایجاد اشتغال ۵۸۰۰ نفر در آستان قدس رضوی

در آستانه میلاد با سعادت امام رضا(ع)، آئین بهره برداری و رونمایی از ۸ پروژه عظیم اقتصادی برای ایجاد اشتغال ۵ هزار و ۸۰۰ نفر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۶۰۴۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به‌نقل از آستان‌نیوز، در آستانه میلاد با سعادت امام رضا(ع)، آئین بهره‌برداری و رونمایی از  8 پروژه عظیم اقتصادی برای ایجاد اشتغال 5 هزار و 800 نفر برگزار شد.

سید مرتضی بختیاری پس از آغاز عملیات اجرایی 2 پروژه احداث گلخانه 100 هکتاری و باغ مادری 13 هکتاری در سالن اجتماعات مزرعه نمونه آستان قدس رضوی حضور یافت و 6 پروژه دیگر را افتتاح کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: با بهره‌برداری و رونمایی از عملیات اجرایی این 8 پروژه گام بزرگی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری برداشته می‌شود. صیانت و افزایش بهره‌وری موقوفات امام رضا(ع) مهمترین رسالت آستان قدس رضوی است.

وی اظهار داشت: در مجموعه آستان قدس رضوی 465 موقوفه و 2 هزار و 750 رقبه موقوفاتی وجود دارد که استفاده بهینه و ایجاد درآمد پایدار از آنها برای رفاه حال زائران از وظایف ماست.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: رویکرد آستان قدس رضوی در دوره جدید شفافیت و پاسخگویی به مردم است زیرا مردم حق دارند که از خدمت‌گزاران خود سئوال کنند که با این امکانات و دارایی های امام رضا(ع) چه اقداماتی انجام می‌شود.

بختیاری با اشاره به افزایش تعداد موقوفات و نذورات نسبت به سال گذشته اذعان داشت: بایستی قدر این سرمایه عظیم را بدانیم و برای تحقق نیات واقفان نیک اندیش آستان قدس، جهادی و شبانه روزی تلاش نماییم.

وی با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی در رویکردهای اقتصادی این مجموعه اظهار کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در منشور 7 گانه، ساماندهی بنگاه‌های اقتصادی و تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و گره‌گشایی از کار محرومان و مستضعفان ار اولویت‌های است که با جدیت دنبال می‌کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: توجه به توسعه علم و فناوری  با ایجاد معاونت علمی و بنیاد سلامت پیگیری شده و در آینده نزدیک شاهد تحولاتی عظیم در این حوزه‌ها خواهیم بود. برای این 8 پروژه در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری‌، دارویی، راه و ساختمان اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است، آغاز عملیات اجرایی آزاد‌راه مشهد، چناران و قوچان، بهره‌برداری از 50 هکتار باغات متراکم انواع میوه، بهره‌برداری از سبد جدید دارویی داروسازی ثامن، بهره‌برداری از سیستم آبیاری 250 هکتاری مزرعه نمونه و 300 هکتاری مزرعه انابد، اجرای 3 پروژه طرح جامع کارآفرینی و تولید و آغاز فاز توسعه و تجمیع واحدهای دامپروری رضوی و احداث گلخانه 100 هکتاری مورد رونمایی و بهره‌برداری قرار گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها