فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان:

بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع)، خدمتی ماندگار به ساحت مقدس اهل‌بیت است

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، برگزاری همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع) عموی بزرگوار امام زمان(عج) در هرمزگان را کاری نو و بدیع و خدمتی ماندگار به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) معرفی کرد.
کد خبر: ۸۸۹۶۰۶۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، سردار رضا ترابی در دیدار با اعضای ستاد همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع)، ضمن تبریک دهه کرامت و اعیاد این دهه، بر مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها، نهادها و عموم مردم در برگزاری برنامه‌های مرتبط با سیره اهل‌بیت(ع) تأکید کرد.

وی به‌افتخار استان هرمزگان در راه‌اندازی کارگاه‌های ساخت درب‌های حرم‌های امامیین عسکریین و امامزاده سید محمد فرزند بلافصل امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: این مهم فرصت مناسبی برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با ابعاد مختلف شخصیت، سیره و سبک زندگی اهل‌بیت(ع) است.

سردار ترابی، توجه به سبک زندگی اهل‌بیت(ع) را موجب در امان ماندن افراد در برابر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و عنوان کرد: ازاین‌رو شایسته است که همایش امامزاده سید محمد(ع) با برنامه‌ریزی و مشارکت حداکثری دستگاه‌ها و مردم باشکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار شود تا جامعه از برکات و آثار مبارک آن متنعم گردد.

وی با اشاره به جایگاه و نقش امامزادگان و بقاع متبرکه در گسترش فرهنگ دینی، تصریح کرد: امروز جامعه بیش‌ازپیش به مکتب رهایی‌بخش اهل‌بیت(ع) نیازمند است و برگزاری چنین برنامه‌هایی در سلامت و حتی تأمین امنیت جامعه بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان نیز با اشاره به اینکه کارگاه‌های ساخت درب‌های امامزاده سید محمد(ع) در شهرهای بندرعباس، رودان، هشتبندی و روستای کردر رضوی شهرستان میناب، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که هر درب بیش از 500 سال عمر خواهد کرد، هزینه ساخت هر درب را 600 میلیون تومان از محل جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

سید کاظم موسوی افزود: نذورات مردمی جمع‌آوری‌شده توسط ائمه جماعات مساجد سراسر استان هرمزگان در روز 16 مرداد، «روز برگزاری همایش بزرگداشت مقام امامزاده سید محمد(ع) » به عوامل ستاد بازسازی عتبات عالیات تحویل و رسید دریافت می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: همایش تجلیل از مقام شامخ امامزاده واجب‌التعظیم حضرت سید محمد بن علی الهادی(ع) با حضور تولیت حرم و قرائت پیام یکی از مراجع عظام تقلید دوشنبه16مردادماه از ۸ تا ۱۲ در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مرقد سید محمد در شهر بلد از توابع استان صلاح‌الدین در ۸۵ کیلومتری شمال بغداد است و امروز یکی از زیارتگاه‌های شیعیان است . از تاریخ بنای اولیه امامزاده، اطلاع دقیقی در دست نیست، جز این‌که در خلال تعمیراتی که در سال‌های ۱۳۷۹ -۱۳۸۴ ق. در این آستانه انجام‌گرفته چنین برمی‌آید که عمارت اوّل این آستانه متعلّق به قرن چهارم است که توسط عضد الدوله دیلمی انجام‌گرفته است. پس‌ازآن در قرن دهم هجری، عمارت دوم، توسط شاه اسماعیل صفوی، پس از فتح بغداد انجام گرفت.

بر کتیبه‌ای بر ضریح نوشته‌شده است: این مرقد سید جلیل ابوجعفر محمد فرزند امام هادی است که فردی عظیم‌الشأن است و شیعیان را این گمان بود که او پس از امام هادی به امامت خواهد رسید و چون درگذشت، امام هادی(ع) بر امامت حسن عسکری(ع) اشاره فرمود. هنگامی‌که امام هادی(ع) از مدینه به سامرا می‌رفت، سید محمد کودکی بیش نبود و بعدها چون به بلوغ رسید راهی سامرا شد و چندی در سامرا بود تا آنکه تصمیم گرفت به مدینه برگردد و چون نُه فرسنگ از سامرا دور شد و به روستای بلد رسید در همین‌جا بیمار شده و درگذشت.

کرامات زیادی از سید محمد دیده‌شده است. میرزا حسین نوری در النجم الثاقب می‌نویسد :سید محمد، صاحب کرامات متواتر است. حتّی نزد اهل سنت هم معروف است. مردم عراق و حتی اعراب بادیه‌نشین نیز می‌ترسند به نام او سوگند یاد کنند. اگر آن‌ها را به برداشتن مالی متهم کنند، آن را برمی‌گردانند، ولی به سید محمد قسم نمی‌خورند.

ارسال نظرات