فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه در این مراسم به تاریخچه ی عفاف و حجاب زن مسلمان در ایران و نقش همیشگی استعمار و نفوذ فرهنگی در مبارزه با حجاب زنان کشورهای اسلامی پرداخت.
کد خبر: ۸۸۹۶۰۹۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، نشست روشنگری با موضوع زن، عفاف، تهاجم فرهنگی و استعمار خواهران بسیجی در مکان حوزه حضرت فاطمه(س) برگزار شد.

"کامران هزارخانی" فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه در این مراسم به تاریخچه ی عفاف و حجاب زن مسلمان در ایران و نقش همیشگی استعمار و نفوذ فرهنگی در مبارزه با حجاب زنان  کشورهای اسلامی پرداخت.

وی در ادامه به اهداف جوامع استعمارگر را نابودی هویت اسلامی جامعه، ترویج فرهنگ ابتذال و فساد کشورهای غربی میان جوامع اسلامی، از بین بردن ارزش های اصیل اسلامی از جمله حیا و عفاف و غیرت مندی برشمرد.

هزارخانی افزود: کشف حجاب در کشور ما یک حرکت استبدادی علیه فرهنگ و ارزشهای اسلامی و دینی کشور بود. استعمار زن را در جوامع صاحب مهمترین رکن و نقش میدانست که هر گونه آسیب به جایگاه او موجب نابودی سایر ارکان جامعه خواهد بود، با کشف حجاب توسط رضاخان پهلوی به اولین هسته ی جامعه یعنی زنان آسیبهای فراوانی وارد آورد و بیشترین بهره برداری از این موضوع را نصیب خود کرد.

وی گفت: اکنون با گذشت سالهايي که از انقلاب اسلامی دشمنان نظام اسلامی ملت را به حال خود نگذاشته اند و با تمام قوا به صورت فرهنگی، نظامی، اقتصادی و سیاسی ما را مورد هجوم قرار داده اند.اما متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم به صورت ریشه ای و بنیادی بر روی مسئله حجاب و پوشش کار کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه در ادامه ضمن تبیین سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مسئله ی حجاب و عفاف به خواهران بسیجی توصیه کرد که راه شهدا و امام راحل را با پایبندی به ارزش های اسلامی و فراموش نکردن مساله ی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه  ادامه دهند.

 


ارسال نظرات