خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مسائل فرهنگی در انتهای صف/ وقتی ضد ارزش بنام ارزش مطرح می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: متاسفانه فرهنگ منحطی به ما تحمیل کرده اند. سعی می کنند تا به ارزش های والا بی اعتنایی کنند، آنچه که ضد ارزش است را به عنوان ارزش مطرح کنند و مسائل فرهنگی را در انتهای صف قرار می دهند.
کد خبر: ۸۸۹۶۱۳۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در جمع مسئولان فرهنگي نواحي بسيج استان اظهارداشت: جایگاه انسان یک جایگاه فرهنگی است. انسان باید جایگاه خودش را بداند و همه تلاش ها و فعالیت هایش متناسب با آن جایگاه باشد.

وی بیان داشت: قبل از آنکه جایگاه انسان را با برهان عقلی و نقلی جستجو کنیم باید آن را در طبیعت جستجو کرد، چه در طبیعت وجود خود انسان، چه در عالم طبیعت و چه از آنچه در حیطه کار تلاش و فعالیت خود انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: زیبایی طبیعت و مجموعه خلقت آن وقتی است که جایگاه انسانی جایگاه عقل ، دین، تعهد و فرهنگ صحیح باشد. جایگاه فرهنگی ارزش هایی باشد که انسان در سیر الی الله نه مِثل خدا بلکه مَثل خدا می شود.

وی خاطرنشان کرد: کرامت فقط منحصر به پیامبران الهی و ائمه معصومین نیست بلکه خداوند از نظر استعداد نوع انسان را گرامی داشته و به آن کرامت بخشیده است. این خود انسان است که خودش را ضایع می کند.

عبادی عنوان کرد: راه برای همه باز است و لازم نیست که همه پیغمبر و یا اوصیاء الهی شوند. لقمان و سلمان فارسی، پیامبر نیستند ولی کرامت دارند برای اینکه راهی که خداوند گفته رفته اند.

وی خطاب به افسران جنگ نرم تاکید کرد: کار شما مسئولین فرهنگی با عوامل روحی، روانی و جان انسان ها است و هیچ چیز بالا تر از این نیست.

عبادی با بیان اینکه متاسفانه در فرهنگ منحطی که به ما تحمیل کرده اند در طول تاریخ علیه انبیا نیز بوده و حال نیز شدیدتر شده است تصریح کرد: سعی می کنند تا به ارزش های والا بی اعتنایی کنند، آنچه که ضد ارزش است را به عنوان ارزش مطرح کنند و مسائل فرهنگی را در انتهای صف قرار می دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این فرهنگ مربوط به انسان است و ذاتا و خلقتا انسانیت صرفا یک جایگاه فرهنگی دارد و بقیه مقدمه است.

وی با اشاره به این کلام حضرت علی (ع) که می فرمایند "اگر یک نفر توسط شما هدایت شود بهتر از همه آن چیزی است که آفتاب بر آن می تابد" متذکر شد: همیشه باید به جایگاه خود دقت کنید که باید در برنامه های فرهنگ الهی شناخته شود.

عبادی خاطرنشان کرد: حال که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی برای شما شرایط را محیا کرده است شما که سعی، تلاش و کوشش شما در این زمینه است سنگ تمام بگذارید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار