نبود پایانه مسافربری معضل اصلی شهروندان پارس آبادی

پایانه مسافربری یا همان ترمینال در حالي نقش به سزایی در رونق بخشی به شهر دارد که متاسفانه پارس آباد که از نظر تعداد جمعیت دومین شهر بعد از مرکز استان است از این امكانات محروم است.
کد خبر: ۸۸۹۶۱۹۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، یکی از مهمترین امکانات و امتیازات یک شهر وجود پایانه مسافربری یا همان ترمینال است که نقش به سزایی در رونق بخشی به شهر دارد که متاسفانه شهرستان پارس آباد که از نظر تعداد جمعیت دومین شهر بعد از مرکز استان است از این امکانات حداقلی همچون بسیاری از امتیازات یک محیط شهری محروم است.

پایانه مسافربری پارس آباد با قرار گرفتن در ورودي اين شهر که بیشتر به یک مغازه فرسوده کوچک شبیه است تا پايانه مسافربري، از داشتن کوچکترین امکانات اولیه محروم بوده تا حدی که حتی نیمکتی برای نشستن مسافران و رانندگان ندارد.

نبود سرویس بهداشتی مناسب، نمازخانه، آبخوری و استراحتگاه رانندگان تنها بخشی از مشکلات این پایانه مسافربری است که تاکنون مسئولین شهرستان پارس آباد برای رفع آنها کاری انجام نداده اند.

در اين ميان یکی از خواسته های به حق مردم این منطقه مرزي احداث و راه اندازی پایانه مسافربری در شان این شهر است که با توجه به مرزی بودن پارس آباد می تواند احداث یک پایانه مسافربری مجهز باعث رونق اقتصادي و گسترش ارتباط با کشور همسایه و همچنین شهرهای همجوار شود.

نبود پایانه مسافربری در کنار آن فرسوده بودن بیشتر ناوگان مسافربری بین شهری خصوصا اتوبوس های مسیر پارس آباد به اردبیل و بالعکس جان مسافران را تهديد مي كند.

یکی از گلایه های همیشگی مسافران در شهرستان پارس آباد نبود پایانه مسافربری مناسب در مرکز این شهرستان است به طوریکه این امر موجب می شود که مسافران در مبادی ورودی و خروجی شهر به نوعی سرگردان شوند.

نبود پایانه مسافربری در پارس آباد مغان در حالي است كه پيش تر احمدی فرماندار اسبق پارس آباد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اين شهرستان كه در حضور استاندار اردبيل برگزار شد ترمینال مسافربری را در شأن مردم پارس آباد ندانسته و از شهرداری و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان خواسته بود كه در رفع این معضل اجتماعی اقدام جدي کنند.

پارس آباد مغان می تواند به یکی از شهرستان های مسافرپذیر استان در ماه های مختلف سال تبدیل شود اما هنوز مرکز این شهرستان از وجود پایانه مسافربری به عنوان حداقل زیرساخت حمل و نقل مسافر چه در این شهر و چه در شهرستان های مجاور برخوردار نیست.

به امید روزی که هیچ شهر و شهروندی از امکانات شهری محروم نباشد.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار