خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی برنایان تهران گفت: توصیه ما این است که کسانی که می خواهند آینده سازهای کشور باشند حتما تجربه اردوی جهادی را داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۹۶۲۱۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

سید احمد میران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی ، اظهارداشت: گروه جهادی برنایان متشکل از 35 نفر از از فارغ التحصیلان،کادر دبیرستان و دانش آموزان پایه دهم،یازدهم و دوازدهم مجتمع آموزشی معلم تهران هستند و این اردوی جهادی خود در شهرستان زیرکوه را به نام شهید مدافع حرم ، شهیدمصطفی صادقی نامگذاری کرده ایم.

وی تصریح کرد:حدود 8 سال هست که در عرصه جهادی فعالیت داریم و قریب به 70 درصد استانهای کشور از بوشهر و تبریز تا مازندران گرفته تا سایراستانهای محروم کشور.

مسئول گروه جهادی برنایان تهران با بیان اینکه دراین اردوها تجربه های بسیار زیادی کسب شده است،خاطرنشان کرد:اردوهای جهادی محوریت خودسازی و شناخت و ارتباط بهتر با مردم کشور است و اینکه از نقطه ای به نقطه ای دیگر به نوعی هجرت می کنیم و می بینیم که مردم در نقاط مختلف کشور چه جوری و با چه امکاناتی زندگی می کنند، این خیلی ارزشمند است.

وی با بیان اینکه استعدادهای کشور در نقاط مختلف بوسیله این اردوها شناخته می شوند،گفت: توصیه ما این است که کسانی که می خواهند آینده سازهای کشور باشند حتما تجربه اردوی جهادی را داشته باشند چون اینها کسانی هستند که مدیریت کشور در آینده در دست اینها خواهد بود و آشنا شدن این افراد با نقاط مختلف و فرهنگهای مختلف کشور باعث خواهد شد تا دید وسیع تری برای کارهای بزرگ آینده و خرمشهرهایی که باید فتح شود داشته باشند.

سید احمد میران با بیان اینکه این اردو از بچه های مجتمع معلم واقع در محله سعادت آباد در شمال تهران تشکیل شده،اذعان داشت:از تعداد افراد گروه 35 نفره ما ، تعداد 30 نفر اردو اولی هستند و خدا را شکر تا کنون با این اردو بسیار خوب کنار آمده اند .

وی ادامه داد:ما برای این اردو دو هدف عمده در نظر گرفتیم که اولین هدف ما خودسازی و دومین هدف ما خدمت به خلق و خدمت به محرومینی بود که در این مناطق مرزی با کمترین امکانات و در اوج محرومیت زندگی می کنند و این خدمت به خلق یکی از نکات مهمی است که در جای جای دین مبین اسلام توصیه شده است و چه چیزی بهتر از خدمت به خلقی که در گوشه کشور و در نقطه مرزی زندگی می کنند و تامین کننده بسیاری از مسائل هستند.

مسئول گروه جهادی برنایان تهران گفت: بسیاری از بچه ها با این توجیهات از تفریحات و خانواده های خود گذشتند و با نیات بسیار خوبی که داشتند پا به این اردوی جهادی گذاشتند.

میران با بیان اینکه عمده فعالیت ما در این اردوی جهادی ، سازندگی است،بیان داشت: کانال کشی آب جهت بهره وری بهتر از آب کشاورزی،ساخت حسینیه و حصار کشی یکی از محرومین از جمله برنامه هایی است که در طول این اردو انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار این اقدامات، فعالیت های فرهنگی داخل گروه ، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی،بحث های اعتقادی و سیاسی و زبده کردن بچه ها در نحوه اشتراک گذاری اعتقادات و فعالیت هایی از جمله پخش فیلم های ارزشی و ... برای اهالی و فرزندان روستای دزگ ،‌دیدار با خانواده شهدا و سهیم کردن اهالی در کارهای عمرانی از جمله اقداماتی است که انجام می شود.

مسئول گروه جهادی برنایان تهران با بیان اینکه همراهی مردم بسیار بالا بوده است، گفت: از اینکه مردم ما را درکنار خود به عنوان نوکر خود پذیرفتند بسیار خوشحالم و من کار فرهنگی را در این می بینم .

وی ادامه داد:کار فرهنگی حتما این نیست که احکام و قرآن بگوییم بلکه کار فرهنگی این است که جوان منطقه ببینید بدون پول می شود کار کرد ، بدون کمک مسئولان می شود کار کرد و نباید منتظر بمانیم تا کس دیگری برای ما کار کند ، این می شود فرهنگ.

میران از همکاری مسئولان خصوصا مسئولان بسیج سازندگی تشکر کرد و بیان داشت:برخی از مسئولان با حضور خود در جمع بچه های گروه جهادی روحیه خاصی به بچه ها تزریق کردند.

مسئول گروه جهادی برنایان تهران گفت: من هر وقت از عملکرد مسئولان و مدیران ناراضی باشم سعی می کنم نهیب بزرگتری به خودم بزنم چون مسیر زندگی را طوری می بینم که فردا روزی این مملکت دست من و امثال من خواهد بود.

سید احمد میران اذعان داشت: بسیاری از نمایندگان مجلس ما از مناطق محروم به نمایندگی مجلس رسیده اند،‌اما نمی دانم چرا محرومیت را فراموش کردند و به مناطق خود بر نمی گردند.

مسئول گروه جهادی برنایان تهران با بیان اینکه ظاهرا از مسئولان آبی گرم نمی شود، خاطرنشان کرد: جوانها حتما یک بار در اردوی جهادی شرکت کنند ومن تعجب می کنم که چرا کسانی که دم مسیحیایی امام را دیده اند و فرمایشات رهبری را می شنوند این کارها را می کنند.

گفتنی است،جهادگران گروه جهادی برنایان مجتمع معلم از محله سعادت آبادتهران،در قالب اردوی جهادی در جهت رفع محرومیت از روستاهای محروم زیرکوه تلاش می کنند.

این گروه جهادی 35 نفره که به نام شهید مدافع حرم شهید سید مصطفی صادقی مزین شده است،ترکیبی از فارغ اتحصیلان،کادر دبیرستان و دانش آموزان پایه دهم،یازدهم و دوازدهم مجتمع آموزشی معلم تهران هستند که در روستاهای دزگ و گمنج در جهت رفع محرومیت تلاش می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها