خبرهای داغ:

حدود حریم و ضوابط حفاظتی جنگل ابر ابلاغ شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: حدود حریم و ضوابط حفاظتی میراث طبیعی "جنگل ابر" توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به استاندار سمنان ابلاغ شد.
کد خبر: ۸۸۹۶۲۲۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، «حسین خواجه بیدختی» امروز و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با تصویب حریم، این اثر تحت حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر برابر مواد 558 لغایت 569 کتاب قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و مرتکب مشمول مجازاتهای قانونی خواهد شد.

 وی با تاکید بر اینکه این اثر جزء آثار طبیعی استان سمنان که در فهرست میراث ملی طبیعی به ثبت رسیده اند، محسوب می‌شود، گفت: به استناد ماده 3 آئین نامه اجرای تبصره ماده 2 قانون تشکیل میراث فرهنگی و گردشگری مصوب 1384، برای هر اثر طبیعی که در فهرست میراث طبیعی ملی ایران ثبت می شود باید دستورالعمل و فرمت طراحی شده ضوابط حفاظتی عرصه و زون حفاظتی و منظری تدوین شود.

وی افزود: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان نقشه و ضوابط حفاظتی این اثر طبیعی را به تمام دستگاههای اجرایی مرتبط و دهیاری های منطقه ارسال کرده است.

بیدختی گفت: به دلیل قرار داشتن بخشی از حریم جنگل ابر در محدوده استان گلستان، این اثر جزء آثار طبیعی استان گلستان نیز محسوب می شود.

جنگل ابر در سال 1389 توسط استان سمنان و به شماره 114 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.

جنگل ابر در استان سمنان، شهرستان شاهرود، بخش بسطام، روستای ابر و همچنین در  شهرستان های علی آباد کتول و رامیان استان گلستان واقع شده است.

این منطقه که به نام جنگل های ابر معروف است در ارتفاعات آن عمدتاً به صورت چمنزار و یا مراتع مشجر  و در پایین دست آن به جنگل با گونه های متنوع دیده می شود.

 در جنگل ابر رویای راه رفتن بر روی ابرها محقق می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها