تولید انیمیشن غفلت در واحد تصویری حوزه هنری لرستان

انیمیشن غفلت با موضوع اجتماعی سیاسی در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان تولید شد
کد خبر: ۸۸۹۶۲۳۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، این انیمیشن که 6 دقیقه زمان دارد با تکنیک 3بعدی ساخته شده و سعی دارد تا موضوعی سیاسی اجتماعی را با زبانی کودکانه بیان کند. سعید شاهوردی،مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان ضمن تمجید از انیمیشن سازان جوان لرستانی گفت: انیمیشن "غفلت" نمونه ای خوش ساخت از تکنیک سه بعدی است که در آن علاوه بر بهره گیری از طراحی های زیبا و چشم نواز کارکترها، حرکت ها بسیار نرم و روان به نظر می رسند بطوریکه به راحتی می توان به لحاظ فنی آن را با انیمیشن های روز دنیا مقایسه کرد.
 
شاهوردی در ادامه با اشاره به محتوای این انیمیشن افزود: مفهوم انیمیشن غفلت بر مبنای ایده ای خلاقانه شکل گرفته که موضوعی سیاسی اجتماعی را در چند لایه معنایی بیان می کند بطوریکه بیننده می تواند از لایه های بیرونی که زبانی کودکانه دارد عبور کرده و با لایه های معنایی عمیق تر آن ارتباط برقرار کند.
 
این انیمیشن در ابتدا نقاشی زیبایی را از چشم انداز یک منظره بر روی صفحه ای به تصویر می کشد که با تماشای مداد رنگی های مختلف ایستاده در کنار آن در می یابیم که کار مشترک تمامی رنگها است. اما ناگهان مداد تراش پیر از راه می رسد و با تحریک مدادهای مختلف به اینکه سهم رنگ آنها در تصویر کافی نبوده است آنها را به جان هم می اندازد.
مدادهای رنگی به صفحه نقاشی هجوم می برند و هر کدام سعی می کنند رنگ بیشتری از خود بر روی صفحه بجا بگذارند و با تراشیده شدن هر بار کوچک وکوچکتر می شوند در پایان تصویری مغشوش و بهم ریخته از نقاشی در کنار مداد رنگی های تمام شده و نیمه تمام بر جای می ماند.
داستان این انیمیشن روایت کشورهای کوچکتری است که سالهاست استکبار جهانی آنها را به بهانه های مختلف به جان هم می اندازد و در نهایت از مناظر زیبای سرزمین شان جز ویرانه ای بر جای نمی ماند. این انیمیشن تصویری اندوهناک از وضعیت سرزمین های اسلامی است از سودان و لیبی تا عراق و شام که غفلت مردم و حاکمان شان بهمراه دسیسه های استکبار تصویری مغشوش و بهم ریخته از سرزمینشان در مقابل دیدگان جهانیان بر جای گذاشته است.
 
انیمیشن "غفلت" به کارگردانی سارا علیزاده دومین انیمیشنی است که در سال 96 در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان تولید شده است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار