حجت الاسلام داراب کلاهی در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

وظایف سنگین منتظران واقعی در دوران غیبت امام عصر (عج)

جانشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون گفت: : اما منتظِر کسی است که به انتظار امام عصر (عج) به سر می برد. منتظِر رهرو است و هدف منتظُر را دنبال می کند و وظایف سنگینی برعهده دارد.
کد خبر: ۸۸۹۶۲۴۵
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
وظایف سنگین منتظران واقعی در دوران غیبت امام عصر (عج)
حجت الاسلام و المسلمین داراب کلاهی جانشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: برای شناخت امام زمان (عج) باید دو مفهوم منتظِر و منتظُر را بررسی کینم.

وی افزود: منتظُر کسی است که خودش در پرده و غیبت است و در انتظار به سر می برد یعنی مولا آقا امام زمان (عج) که برای ظهور و فرج خودشان دعا می کنند و شب و روز انتظار این مسئله را می کشند.

حجت الاسلام داراب کلاهی گفت: اما منتظِر کسی است که به انتظار امام عصر (عج) به سر می برد. منتظِر رهرو است و هدف منتظُر را دنبال می کند و وظایف سنگینی برعهده دارد.

جانشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون تصریح کرد: منتظر واقعی باید در درجه اول امام و منتظُر را بشناسد. دوم اینکه فلسفه غیبت را بداند که چرا امام معصوم غائب است و منظور از غائب چیست و اینکه همه چیز به دست امام زمان (عج) است و این از اهمیت بالایی برخوردار است و از این طریق شناخت ما بهتر و کامل تر می شود.

حجت الاسلام داراب کلاهی ادامه داد: منتظر باید رهرو باشد یعنی ادامه دهنده راه ترسیم شده توسط امام باشد. بحث آداب فردی و اجتماعی و سیاسی در دوره غیبت را بداند و به وظایفش عمل کند. از این طریق است که می تواند به امام عصر (عج) نزدیک تر شود و مقدمات ظهور را فراهم کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار