نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: در کشورهایی که تنوع قومی و مذهبی وجود دارد، از شگردهای دشمن آن است که با ایجاد اختلاف نگذارد آن منطقه پیشرفت کند.
کد خبر: ۸۸۹۶۳۳۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در یادواره شهدای پیرانشهر افزود: وحدتی که بین قومیت‌ها و مذاهب مختلف وجود دارد، نگذاشت دشمنان به اهداف خود برسند.
 
با طرح این سوال که این وحدت چگونه شکل گرفت؟ گفت: عنوان نظام «جمهوری اسلامی» پاسخ این سوال است. از یک طرف «جمهوریت» نظام و جایگاهی که نظام برای مردم قائل است و از طرف دیگر «اسلام» که نخ تسبیح این وحدت است، و کلمه «لا اله الا الله»  امروز مردم ما را این چنین منسجم کرده است.

 جلیلی ادامه داد: غیر از بصیرت چه چیزی موجب میشود اینها با هم جمع شود؟ این بصیرت را چه کسی دارد؟ اگر بخواهیم برای بصیرت تاریخی، دینی و سیاسی یک مثال روشن بزنیم، شاید از بهترین مثال "پیشمرگان مسلمان کرد" است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر صحبت از وحدت می کنیم "پیشمرگ مسلمان کرد" نگین زرین حلقه وحدت است.

جلیلی در ادامه با طرح این سوال که  "این وحدت چگونه حفظ می شود؟" گفت:  فرمایش دختر گرانقدر پیامبر اسلام بهترین پاسخ در این رابطه است. «العدل تنسیقا للقلوب» عدالت است که دلها را به هم نزدیک می کند، عدالت است که باعث وحدت و نزدیکی قلوب به همدیگر می شود. عدالت است که وقتی ظهور پیدا می کند پایه های وحدت را  تحکیم می کند و ریشه های وحدت را عمق می بخشد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: در سایه وحدت است که ملت ما می تواند پیروزی های بزرگ را رقم بزند و پیرانشهر می تواند مرزبان و نگهبان قوی تمامیت ارضی ایران باشد. در سایه وحدت، ملت ما توانست پیروزی  های بزرگی را از پیرانشهر تا سرخس و از شمال تا جنوب کشور رقم بزند.

وی افزود: لازمه عدالت نیز مبارزه با تبعیض است وتبعیض یعنی عدم عدالت در برخورد ها و در برخورداری ها.

جلیلی خاطرنشان کرد: در مبارزه با مفاسد و قاچاق، نمیشود کسی  که میلیاردها فساد انجام میدهد، رها باشد اما با یک کولبر برخورد شود. این عین فرمایش رهبر انقلاب است.

وی با بیان اینکه امنیت ما امنیت همسایگان است و امنیت همسایگان ما امنیت ماست، گفت: مرز های ما مرزهای صلح و دوستی است و ما می خواهیم همسایگان ما هم از این امنیت بهره ببرند و به تبع آن به رفاه و پیشرفت برسند. به همین خاطر جمهوری اسلامی با اقتدار از  امنیت خود و منطقه در برابر بدخواهان  پاسداری می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صحبت از امنیت، وحدت و عدالت برای این است که در سایه آن بتوان به مردم خدمت کرد و وظیفه مسئولین و کارگزاران این است که تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام بدهند. این تعبیر امام علی (ع) است: «اشعر قلبک  للرعیه الرحمه» یعنی اگر کسی ادعای کارگزاری نظام اسلامی را دارد باید قلبش  مملو از رحمت به مردم باشد.

جلیلی خاطرنشان کرد: گلایه ای که وجود دارد این است که چرا رسانه های ما حماسه ی این  پایمردی ها و بزرگی های مردم این خطه را در دفاع از انقلاب اسلامی به تصویر نمی کشند؟ وقتی از 11 سپتامبر صحبت می شود همه می دانند در آن روز چه اتفاقی رخ داد اما چرا وقتی از فاجعه ی 7 تیر سردشت صحبت می شود، کسی یادش نمی آید که در آن روز چه فاجعه ای اتفاق افتاد و سردشت چه رنجی را تحمل کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: وقتی فاجعه سردشت اتفاق افتاد مدعیان حقوق بشر که برای چند سانتریفیوژ 6 قطعنامه صادر می کنند کجا بودند؟ چه عکس العملی نشان دادند؟ همه رسانه‌ها و همه‌ی هنرمندان ما باید با یک همت بزرگ، از طرفی مظلومیت و رنج این مردم و از طرفی استعدادها وحماسه های بزرگی  را که خلق کردند به تصویر بکشند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خدادادی این منطقه ظرفیت‌های بسیار بزرگی است و اگر این ظرفیت ها به تصویر کشیده شده و شناسانده شوند، درآن صورت می‌شود ارزیابی کرد که این منطقه در موضوعات مختلف چه همیزان پیشرفت داشته است؟

 جلیلی گفت: همه مسئولین و قوا به درستی باید در خدمت مردم قرار بگیرند تا به قله های موفقیت نزدیک شویم و امروز تمام نگرانی دشمن از این است که ملت ما به قله ها نگاه می کند و به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند. ما باید به جایی برسیم که کردستان، آذربایجان غربی و پیرانشهر الگوهای پیشرفت و رفاه برای همسایگان ما باشند.

وی افزود: خداوند از هیچ نعمتی برای مردم و کشور ما فروگذار نکرده است. ظرفیت های عظیم طبیعی، کشاورزی، معادن و از همه مهمتر نیروی انسانی با انگیزه، شجاع و مومن ظرفیت هایی است که باعث می شود کشور ما بتواند الگوی کشورها و ملت های منطقه بشود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز اگر می خواهیم این مسیر پر عزت و پر قدرت و این وحدت و امنیت برای تعالی و پیشرفت بیشتر حفظ شود،  لازمه اش آن است که همه  فارغ از همه تنوع های قومی و مذهبی و سیاسی تمام توان خود را در جهت خدمت به این مردم به کار گیرند تا ان شاء الله موفقیت های بیشتر ی برای ملت ما رقم بخورد.

جلیلی در پایان تاکید کرد: باید این منطقه که سرشار از استعدادهای طبیعی، معدنی، گردشگری و نیروی انسانی است، به یک قطب اقتصادی و گردشگری تبدیل بشود و بتواند برای همسایگان و مردم منطقه سرمشق و الگو باشد.
ارسال نظرات