خبرهای داغ:
گفتگو با زنبوردار نمونه شهرستان علی آبادکتول
زنبوردار نمونه گلستانی گفت: زنبور داری کمک بزرگی به اقتصاد این روستای کوچک شده است تا مردمان این دیار به راحتی از این طریق امرار معاش کنند.
کد خبر: ۸۸۹۶۳۴۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، روستای چینو در شمال شرقی ایران در استان گلستان قرار دارد.

این روستا در 54 کیلومتری شرق گرگان و در 18 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان علی آباد واقع شده و از سطح دریا 760 متر ارتفاع دارد.

چینو دارای آب و هوای سرد و معتدل کوهستانی است و کوههای اطراف آن دارای خاک آهکی و محل مناسبی جهت رشد درخت نمدار بوده بنابراین مکان بسیار مستعدی جهت تولید عسل نمدار می باشد.

عسل نمدار نوعی عسل است که زنبورهای عسل آن را از شهد گل درخت نمدار جمع آوری می نمایند.

عسل نمدار دارای مزه شیرین و طعمی دلچسب و خاص بوده  و به رنگ نور زرد و گاهاً متمایل به نارنجی تیره می باشد.

با تعریف از این عسل خوشمزه مشتاق شدیم تا به سراغ علی دیلم یکی از افراد نمونه و موفق در عرصه زنبورداری که در روستای چینو مشغول به این کار هست برویم و گفتگویی داشته باشیم.

وی گفت: قبل از حمایت سازمان بسیج سازندگی تنها حدود 40 کندو زنبور عسل داشتم که در دو سال گذشته از وام های بسیج سازندگی سپاه شهرستان علی آباد استفاده کردم که هم اکنون حدود 200 کندو را در این زنبورستان دارم.

برداشت عسل این زنبورستان در سال جاری حدود 2 تن 400 کیلو گرم از 200 کندو بود و در این مکان 4 نفر به طور مستقیم و چند نفر دیگر به طور غیر مستقیم فعالیت دارند.

 

مردم روستای چینو با توجه به وام هایی که از بسیج سازندگی دریافت کردند و در زمینه زنبورداری به درستی استفاده کردند زنبور داران خوب و نمونه ای هم از نظر فنی هم از نظر صداقت شناخته شدند.

زنبور داری کمک بزرگی به اقتصاد این روستای کوچک شده است تا مردمان این دیار به راحتی از این طریق امرار معاش کنند.

 

این زنبور دار نمونه در پایان گفت: ما آماده ایم تا در سطح شهرستان و استان جوانانی را که به عرصه زنبور داری علاقه مند هستند تا یک سال به صورت رایگان آموزش دهیم.

لذا این عرصه یکی از پیشرفته ترین عرصه های حال حاضر در زیر مجموعه کشاورزی است و جوانان ما بیایند و به صورت رایگان هم در امر آموزش هم تجهیزات از حمایت های ما بهره ببرند.

تقدیر و تشکر ویژه از بسیج سازندگی سپاه نینوا که این حمایت ها را برای ما انجام داده است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها