به یادبود طلبه شهید مجتبی امینی

برگزای محفل روایتگری شهدا و ایثارگران در شاهرود+تصاویر

محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود، یادبود طلبه شهید مجتبی امینی در منزل امام جمعه این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۶۳۶۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود در یادبود طلبه شهید مجتبی امینی در منزل امام جمعه این شهر برگزار شد.

در این جلسه که با قرائت دسته جمعی سوره والعصر به یاد دوران دفاع مقدس آغاز شد، قرغی به مولودی خوانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود و برادر شهید در این محفل شهدایی در سخنانی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که از قول چند معصوم آمده است اظهار کرد: امام رضا(ع) بیان می فرماید که تلاش کنید وقت خود را تنظیم کنید به چهار ساعت البته این ساعت که امام فرمودند نه به معنای شصت دقیقه بلکه تقسیم بندی داشته باشید به تساوی که منظور عدالت نیست.

وی افزود: بخشی از این ساعات را به عبادت خدا و خدمت به خلق و بخشی را به گذران زندگی و امرار معاش که عبادت است و بخشی را به ملاقات برادران دینی که عیوب شما را بشناسند و در باطل مخلص باشند و بخشی را نیز در لذات غیر حرام که از مصادیق امروزی آن تفریح است بگذرانید.

امینی خاطر نشان کرد: این محفل ما نوعی لذت حلال و تفریح است و آنچه در دفاع مقدس گذشت هم مکتوب و هم شفاهی باید به نسل سوم و چهارم منتقل شود که بدانند نسل اول و دوم چه تفریحات سالمی داشتند و خنده به وقتش و ترس و وحشت هم به وقتش داشتند.

برادر طلبه شهید مجتبی امینی با بیان اینکه شهید شاگرد ممتاز حوزه و مدرسه بودند بیان کرد: سال 1364 در اسفندماه در تک دشمن شهید شدند و عزیزانی که با ایشان بودند خصوصیات فراوانی از وی نقل می کنند.

وی با اشاره به عملیات مرصاد و سالگرد آن عنوان کرد: بعد از قبول قطعنامه حالت عجیبی به نیروها دست داده بود که چرا اینگونه شد و امام در پیام به حجاج که تاکید بر مبارزه تا آخرین نفس و خون داده بود قطعنامه را پذیرفت و این عملیات برکات بسیاری در برگشت نیروها از حالت ناامیدی داشت که اگر این عملیات نبود رزمندگان ما ریزش داشتند و دشمن خدمت کرد به ما و بدون تبلیغ و اغنا رزمندگان به حالت اولیه خود بازگشتند.

امام جمعه شاهرود با بیان خاطراتی از حضور در این عملیات و اعزام به کرمانشاه تصریح کرد: در شبی که ما در کرمانشاه حاضر بودیم جمع کثری از طلاب و روحانیون حضور داشتند که فرمانده مقر تاکید کرد چون سلاح نداریم شما نباید اسیر شوید و اگر دیدید اوضاع به هم ریخته است باید تا کرمانشاه بدوید و فرار کنید تا اسیر نشوید چرا که اگر یکی از شما اسیر شوید بار منفی زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: بعد از موفقیت در عملیات مرصاد ما در آنجا ماندیم و محرم شد و دسته جات عزاداری به راه انداختیم و بین گردان ها دور می زد و چون بچه ها بیکار بودند این فعالیت ها ادامه داشت تا دوستان تلاش کردند مراسم تعزیه خوانی راه بیندازند و قرار شد شمر و امام انتخاب شود که اینجا ما به دایی رضا گفتیم چون شمر از میقان می آوردند باید شمرخوانی کنی و ما هم امام خوانی که البته این جریان اتفاق نیفتاد.

در این مرایم علی اصغر امینی پدر طلبه شهید امینی نیز در سخنانی با بیان اینکه مادر شهید با وضو به او شیر می داد اظهار کرد: شهید متولد 1349 است که تازه 16 سال تمام شده بود که به فیض شهادت رسید و رضایت نامه او را به سختی دادیم چون برادرانش جبهه بودند اما وقتی رضایت ما را گرفت انگار دنیا را به او داده باشی.

وی با افتخار به خانواده شهید بودن و شهادت فرزندش گفت: وظیفه شرعی و دینی ما بوده و افتخار می کنیم که در راه خدا این فرزندمان را تقدیم کردیم و اگر مابقیه بچه هایم نیز شهید می شدند غمی نبود و شهدا لطف دارند و باید توکل به خدا داشته باشیم و بخواهیم تا بشود.

پدر شهید امینی با اهمیت برگزاری این جلسات گفت: این جلسات باید برگزار شود تا عده ای که خواب هستند بیدار شوند و عده ای که خاموش هستند روشن شوند و باید این جلسات را با جدیت دنبال کرد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار