خبرهای داغ:
فرمانده دوران دفاع مقدس شاهرود:

شرط ماندگاری دفاع مقدس روایت درست و بیان نقاط عطف است

قنبریان در محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شاهرود گفت: شرط ماندگاری دفاع مقدس روایت درست و بیان صحنه های حساس و نقاط عطف دفاع مقدس است
کد خبر: ۸۸۹۶۳۹۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین قنبریان در محفل روایتگری شهدا و ایثارگران که به یادبود شهید طلبه مجتبی امینی با حضور امام جمعه و فرمانده سپاه و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و علما و روحانیون و خانواده شهدا و ایثارگران در بیت امام جمعه شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به بیانات رهبری انقلاب در باب اهمیت روایتگری اظهار کرد: رهبری تاکید دارند اگر درست دفاع مقدس را تفسیر کنیم نیاز به رنگ آمیزی ندارد و باید تبیین شود که دفاع مقدس مظهر صفات عالیه و معارف عمیق و شجاعت و ایثار و اخلاص و صدق و صفا است و برای نسل جوان اینها بیان شود.

وی افزود: روایت ارزش ها برای نسل جوان و رخدادهای دفاع مقدس را بیان کنیم و روایت درست را بیان کنیم و شرط ماندگاری دفاع مقدس روایت درست و بیان صحنه های حساس و نقاط عطف دفاع مقدس است که حس زیبایی و امید و را بیان می کند و اهداف دشمنان را نیز بیان کنیم.

قنبریان خاطر نشان کرد: روایت پیروزی ها را بگوییم و باید حق روایت را بجا آوریم و به عملیات ها آشنا بوده و قبل و بعد از آن و اطلاعات را دقیق بدانیم تا بتوانیم درست تبیین و تفسیر کنیم و به نسل جوان منتقل نماییم.

وی با بیان اینکه در دنیا کشته های خود را قهرمان نشان می دهند بیان کرد: باید درست روایت کنیم و بر نقاط قوت تاکید کرده و از بیان فردی بپرهیزیم و کل دفاع مقدس را با همه افرادش بیان کنی.

فرمانده دوران دفاع مقدس شاهرود با اشاره به عملیات والفجر8 گفت: در کنار این عملیات دو تک فرعی برگزار شد که 90 کیلومتر بالاتر از فاو گردان کربلا به فرماندهی اخوی عرب در ام الرصاص عمل کرد و 48 ساعت دشمن را مشغول کردند و 90 شهید دادند که 10 تا 15 سال پیکر مهرشان در آنجا ماند و اینها جان دادند تا فاو گرفته شود.

وی با اشاره به کار جهادگران بی سنگر در ساخت پل و جاده افزود: این عملیات با ایمان و تدبیر و توکل و آموزش های سختی که بچه ها دیدند محقق شد و با این توکل ها بود که موفق شدیم و حال امروز جای جلاد و مظلوم عوض شده و باید مراقب باشیم.

قنبریان ادامه داد: ما در فاو مسجد نساختیم بلکه بیمارستان ساختیم و 78 روز با تک های دشمن مقاومت کردیم تا فاو را حفظ نمودیم و دشمن ناکام ماند، پل بعثت را زدیم در بمباران شبانه روزی دشمن تا حفظ شد.

وی با اشاره به خاطره ای آخرین تک دشمن در اسفند64 در شب ولادت مولا علی(ع) که منجر به شهادت قریب به 14 نفر از رزمندگان شاهرود از جمله شهید مجتبی امینی شد عنوان کرد: بچه ها در خاکریز دو جداره بودند که ساعت 12 شب دشمن شروع به بمباران کرد و در طول 4 کیلومتر خط گردان کربلا آتش سنگینی وارد کرد که حتی به بیسیم ما ترکش خورد و ارتباط با عقبه قطع شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: ما در طول این مدت تا صبح از طول خط خبر نداشتیم و 15 نفر در یک سنگر بودیم و ساعت 7:30 صبح که آتش کم شد دیدیم عراقی ها از پشت نخلستان ها هل هله کنان دارن می آینده که بچه ها آنها را به رگبار بستند.

وی اضافه کرد: در این حالت بچه ها در حال جمع آوری زخمی ها و شهدا بودند و شهید امینی نیز برای وضو کنار تانکر آب رفته بود که خمپاره خورده و شهید می شود و شهاب الدین ادریس آبادی و هوشنگ طاهری و عبدالهادی قرغی در این مکان شهید شدند.

قنبریان با اشاره به خواب یکی از رزمنده ها از شهید ادریس آبادی گفت: شهید شهاب الدین ادریس آبادی را خواب دیدند که گفته بود به دنبال پیکر من امانتی مرا نفرستاده اید و بروید و کنار دستمال قرمز در محل شهادت من هست و برایم بفرستید.

وی بیان کرد: من محل شهادت او را دیده بودم به بچه ها نشان دادم و وقتی رفتند و برگشتند پای شهید و انشگتر او جامانده بود که در جعبه مهمات گذاشتیم و به عقب برگرداندیم که روی پیکر این شهید قرار گرفت و تشییع شد.

قنبریان تاکید کرد: این خواب شهید ادریس آبادی پیامی براسی همه ماست که مراقب باشید ما حاضر هستیم و راه را گم نکنیم و مراقب اعمال خود باشیم و این ندا به همه ماست که شهید آوینی بیان کرد شهدا زنده اند و زمان ما را با خود برده است.

وی افزود: بعد از این تک دشمن دیگر آتش سنگین نریخت  تا اینکه در اواخر جنگ با همکاری کویت و شیمیایی فاو را از ما گرفت.

شرط ماندگاری دفاع مقدس روایت درست و بیان نقاط عطف است 
ارسال نظرات
پر بیننده ها