حجت الاسلام والمسلمین امینی در یادواره شهدا شرکت ذغالسنگ البرزشرقی شاهرود گفت: باید مقاومت کرد و باید با کالای خارجی قهر کرد و صرفه جویی کرد تا مقاومت در اقتصاد نتیجه بدهد و مقاومت در فرهنگ با پایداری میسر می شود تا امداد غیبی بیاید
کد خبر: ۸۸۹۶۳۹۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در یادواره شهدای معادن شرکت ذغالسنگ البرزشرقی شاهرود در سخنانی با اشاره به مقاومت ،پایداری و ایستادگی که هم در عالم تکوین و هم در عالم تشریع وجود دارد اظهار کرد: در نظام تکوین اگر دانه گندم یا هسته میوه بنا باشد به ثمر برسد باید مقاومت کند و زمینه را خداوند فراهم کند و در مسائل مادی و دنیوی نیز بدون مقاومت نتیجه حاصل نمی شود.

وی با گرامیداشت یاد جانباختگان معدن زمستان یورت افزود: اگر یک معدن بخواهد نتیجه بدهد و ثمر در تولید و اشتغال و پیشرفت داشته باشد باید مقاومت و پایداری باشد و اگر این مقاومت پایداری نبود و دانشمندان هسته ای ما مقاومت نمی کردند این پیشرفت ها حاصل نمی شد.

امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: شهید طهرانی مقدم در مقاومت و آزمون و خطا شهید شد که امروز دشمنان هراس دارند و مقاومت ما را یکسره بازگو و هدف تحریم قرار می دهند.

وی با اشاره به آیات قرآن در باب استقامت گفت: خدا می فرماید( ان الذین قالو ربنا الله ثم الستقاموا و تتنزلوا ملائکه...) آنها که گفتند خدا و پایش هزینه و مقاومت کردند و صبر نمودند خدا با امدادهای غیبی خود آنها را یاری کرد و این امدادها برای یک غزوه و جنگ پیامبر نبوده و خدا اهل مقاومت را امداد می کند و استمرار دارد و الان هم هست و نباید ترس داشته باشیم و بشارت به بهشت می دهد.

امینی تصریح کرد: اهل مقاومت ترس ندارند و انقلاب اسلامی هم با مقاومت شکل گرفت و هزینه دادیم و 17 شهریور و 22 بهمن و سینما رکس آبادان دادیم و خدا امداد غیبی خود را فرستاد.

وی با اشاره به انقلاب های معاصر از نظر هجم زمان و تعداد کشته ها بیان کرد: ما با این زمان و تعداد شهید فقط امداد الهی را مشاهده می کنیم و پیروزی انقلاب در چارچوب این حساب های مادی قابل تعریف نیست و دفاع مقدس نیز اهل مقاومت بودیم و اگر از بُعد اعتقادی هزینه نمی پرداختیم معلوم نلود نتیجه چه می شد.

مقاومت رمز پیروزی ملت ماست/در اقتصاد و فرهنگ و دیپلماسی باید مقاومت همراه با صبر داشت 

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه امام راحل در پذیرش قطعنامه با آبرویشان مقاومت کردند گفت: همه دنیا از صدام حمایت می کردند اما در آخر گفتند صدام متجاوز است و این امداد غیبی است در بسیاری از عملیات ها عِده و عُده و تدارکات و مسائل اطلاعاتی نسبت به دشمن که شرق و غرب عالم به او کمک می کرد کم بود اما ما پیروز بودیم.

وی با اشاره به یاس و ناامیدی رزمندگان بعد از پذیرش قطعنامه افزود: عملیات مرصاد امداد غیبی بود برای بازیابی روحیه جهاد و ایثارگری رزمندگان و مجاهدت آنها و این رفع توطئه دشمن با امداد غیبی محقق شد و بخشی از هزینه مقاومت شهدا هستند که امروز دنیای اسلام و آینده و دوران مهدویت و رمز و راه همین است و راه دیگری نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه این همه لشکرکشی به افغانستان و عراق و سوریه و یمن برای ما بود عنوان کرد: ما باید در سوریه و عراق مقاومت کنیم و چند روز دیگر سالگرد شهید حیدریان ما است و این مقاومت و خون هاست که ما را پیروز کرده است.

وی تاکید کرد: امروز مقاومت نتیجه داده است و ملت عراق و شهدا مدافع حرم نتیجه این مقاومت هستند که خودشان گفتند عراق را در سینی طلا تقدیم ایران کردیم و مقاومت در سوریه و لبنان نیز نتیجه داده و در یمن نیز نتیجه خواهد داد اما باید در کنار مقاومت صبر هم باشد و حِلم هم باشد.

امینی با بیان اینکه وقتی حرم سامرا منفجر شد برخی بی صبری کردند افزود: اما در مقاومت باید صبر کرد و ملت ایران در مسئله اقتصاد مقاومتی که نسخه رهبری هستند و در شبیخون فرهنگی و جنگ نرم فرهنگی راه دیگر جز مقاومت و صبر نداریم.

وی ادامه داد: باید مقاومت کرد و باید با کالای خارجی قهر کرد و صرفه جویی کرد تا مقاومت در اقتصاد نتیجه بدهد و مقاومت در فرهنگ با پایداری میسر می شود تا امداد غیبی بیاید؛ در جنگ نرم تلفات می دهیم و هم شهید می دهیم و خون دل می خوریم و در نبرد فرهنگی و دیپلماسی باید مقاومت کرد چون امداد غیبی را به دنبال خواهد داشت و نمونه عینی ملت و شهدای گرانقدر که امنیت و آزادی واقعی که در کشور داریم نه آزادی غربی است و این کرامت و عزت را مدیون مقاومت است.

امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه ملت هایی جون عربستان و عراق اعتراف به عزت ما در مقاومت دارند گفت: 30 درصد شهدای شرکت ذوب آهن اصفهان را شهدای شرکت ذغالسنگ البرز شرقی تشکیل می دهند و این افتخار است که به برکت انقلاب یک شرکت معندی با کار سخت افزاری اما به برکت انقلاب این همه رزمنده و شهید و جانباز و آزاده دارد و کار پیوست فرهنگ این شرکت بی نظیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها