شب گذشته مراسم بزرگداشت اولین سالگرد تدفین شهید گمنام حوزه علمیه خواهران شهرستان اردکان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۶۴۳۴
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، همزمان با اولین سالگرد تدفین شهید گمنام در حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) شهرستان اردکان مراسم بزرگداشتی برگزار شد.

در این مراسم یکی از اساتید حوزه علمیه در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بویژه شهدای گمنام بر پاسداری از خون شهداء و ادامه راه آنان تأکید کرد و گفت: نباید تابلوهای معرفتی که رزمندگان و شهداء به ما نشان دادند در هیاهوی زندگی مورد غفلت واقع شود.

وی افزود: حقیقت برپایی مجلس شهید این است که شهید ما را یاد کرده است و اجازه داده است تا مهمان سفره آنان باشیم و نشستن سر سفره شهداء یک افتخار است.

حجت الاسلام مرتضی وافی اظهار داشت: برگزاری مراسم شهداء ادامه راه جهاد و شهادت است و صرف برگزاری این مجالس نمی تواند فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه ما مستحکم کند بلکه باید ویژگی های خاص شهداء شناخته شود.

وی با اشاره به وجود سرداران و ویژگی های شهدای شهرستان اردکان گفت: در این شهر شهدایی وجود دارند که کمتر از شهید همت و باکری و زین الدین نیستند و این کم کاری و کوتاهی ماست که نتوانستیم شهدایمان را نه برای کشور لااقل به جوانان شهرمان معرفی کنیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: باید زندگی شهداء و نقاط ممتاز زندگی آنها را شناسایی کرده و به جامعه معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه نباید دشمن را دست کم بگیریم، افزود: دشمن یک لحظه از ما غافل نیست و زهرهای کشنده خود را جرعه جرعه در کام ما می ریزد و دائما تیرهای دشمن به سمت ما نشانه رفته است.

حجت الاسلام وافی در پایان خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: جنگ شما و ایستادگی شما بر سر اهداف و آرمان های نظام و شهداء به مراتب بیشتر، والاتر و پیچیده تر است و این مبارزه دقیق تر است و اجر و مزد شما یقینا کمتر از رزمندگان و شهداء نیست.

برپایی ایستگاه صلواتی، نمایشگاه عکس،قرائت دکلمه فرزند شهید، مداحی کربلایی مجتبی رمضانی همراه با اجرای گروه سرود عاشقان ولایت یزد از دیگر برنامه های اولین سالگرد تدفین شهید گمنام حوزه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) بود.

لازم به ذکر است که این مراسم با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولین در محل حوزه علمیه خواهران اردکان برگزار شد.


ارسال نظرات