مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس سپاه بیت المقدس کردستان:

راهیان نور یکی از تأثیرگذارترین جریانات فرهنگی داخلی کشور

مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس سپاه بیت المقدس کردستان گفت: راهیان نور یک حرکت فرهنگی بسیار تأثیرگذار است که از لایه‌های مختلف جامعه شروع می‌شود و تأثیرات آن نیز به لایه‌های جامعه باز می‌گردد.
کد خبر: ۸۸۹۶۴۷۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کلوندی گفت: راهیان نور یک حرکت فرهنگی بسیار تأثیرگذار است که از لایه‌های مختلف جامعه شروع می‌شود و تأثیرات آن نیز به لایه‌های جامعه باز می‌گردد.
 
 مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس سپاه بیت المقدس کردستان با حضور با تأکید اینکه راهیان نور یک منبع پایان ناپذیر برای نویسندگان و فیلم‌سازان است گفت: راهیان نور یک حرکت فرهنگی بسیار تأثیرگذار است که از لایه‌های مختلف جامعه شروع می‌شود و تأثیرات آن نیز به لایه‌های جامعه باز می‌گردد.
 
راهیان نور به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین و گسترده‌ترین جریانات فرهنگی داخلی کشور می‌باشد و دلیل گسترگی آن حضور زائرین شهدا در یادمان‌ها و وسعت جغرافیایی دفاع مقدس می‌باشد. راهیان نور علاوه بر تأثیری گذاری در قشرهای درونی جامعه آثار مطلوبی بر دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و سطح کلی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی دارد.
 
 
 وی در ادامه به موضوع ترویج حرکت راهیان نور در سطح جامعه پرداخت و گفت: با در نظر گرفتن کارهای ارزنده راهیان نور، ما در کشور غیر از این موضوع برنامه دیگر نداریم که با این قدرت و سطح کیفی بالا صورت بگیرد و لذا همین حرکت راهیان نور است که به‌عنوان پیشگام در ترویج فرهنگ ایثار و شجاعت، بسیجی بودن، کار با شعار من انقلابی ام، ولایت مداری در سطح کلی جامعه وجود دارد.
 
در استان کردستان در حوزه گردشگری، حرکت راهیان نور به‌عنوان یک از بهترین راه‌های امنیت و حضور گردشگران در منطقه است و تأثیراتی متقابل در حوره داخلی و خارجی استان بجا می‌گذارد که از مهم‌ترین تأثیرات در حوزه داخلی برقراری امنیت هر چه بیشتر و افزایش تولیدات و بهبود وضعیت داخلی می‌باشد.
 
 
مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه بیت‌المقدس اظهار داشت: امروزه باید به این واقعیت برسیم که برای کار در بخش راهیان نور باید دانستنی‌های کافی و جامع داشته باشیم و این دانستنی‌ها باید به‌صورت آموزش صورت گیرد. راهیان نور که یکی از شاخصه‌های جنگ در طول دفاع مقدس است.
 
سعی بر آن داریم که این شاخصه‌ها و میراث را با نشر کتاب و درج مطالب در سایت‌های مختلف و فضای مجازی به نسل جوان امروز منتقل کنیم. ما نباید فقط تکیه‌بر کارهای گذشته دوستان در عرصه دفاع مقدس کنیم و بایستی توجه داشت که دفاع مقدس یکی از پایان‌ناپذیرترین منابع برای نویسندگان و فیلم‌سازان می‌باشد.
 
 
  کلوندی در بخش پایانی سخنان خود به معرفی آثار خود پرداخت و افزود: آثار بنده در حوزه معرفی شهدا و دفاع مقدس می باشد. یکی از جالب ترین و در عین حال پر بارترین کتاب های بنده "راه اینجاست" می باشد که گزیده از سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری در سخنرانی خصوصی و عمومی می باشد. علاوه بر این نوع کتاب، نوشته های دیگری همانند وصیت نامه شهدای قروه، زندگینامه شهدای پیشمرگ مسلمان کرد مریوان و سقز، کتاب زندگی نامه شهید اسماعیل کرمی چاپ شده است.
 
از مهمترین کتاب های بنده "فریاد آزادی پیشمرگ مسلمان کرد" می باشد که تا الان 4 نوبت به چاپ رسیده است و تا پایان سال جاری کتابی با موضوع چگونگی آزادسازی تپه الله اکبر به چاپ می رسد و بیشتر کاربرد این کتاب در عرصه راهیان نور می باشد.
 
انتهای پیام/7727

ارسال نظرات