این اقدام شهرداری می تواند الگویی برای بسیاری از شهرداری های کشور باشد که با تاسیس چنین مکان های هم به فکر سلامتی جوانان و هم به فکر درآمد زایی خود هستند.
کد خبر: ۸۸۹۶۵۷۴
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،  یکی از معضلاتی که مردم اشتهارد در گذشته با آن مواجه بودند کمبود مکان های تفریحی ورزشی برای جوانان به خصوص برای بانوان بود، تعداد پارک ها پایین بوده و آنهایی هم که وجود داشت به دلیل عدم رسیدگی و زیبا سازی آن بیشتر مکانی برای معتادان بود تا اینکه مکانی برای تفریح مردم باشد و یکی از مهم ترین این پارک ها، پارک بوستان سعدی که خوشبختانه هم اکنون شاهد باسازی و زیباسازی آن بودیم.

کاهش قلیان سرا ها اقدامی تحسین برانگیز در جهت حفظ سلامت جوانان اشتهارد

از طرفی هم کمبود سالن های ورزشی به خصوص برای بانوان در این حد بود که بسیاری از جوانان در گرفتن وقت تمرین و بازی از مسئولین باشگاه ها ناکام می ماندند.

در چنین شرایطی مشکل بزرگی که به وجود می آید این است که جوانان به تفریحات کاذب به ویژه به قلیان سرا ها روی بیاورند، مساله ای که در آن زمان هم کاملا مشهود بود به ویژه آن دسته از قلیان سرا هایی که به صورت سفره خانه بودند و شاهد سرو قلیان برای دختران و زنان هم بودیم که مهم ترین و بزرگترین این سفره خانه ی در میدان سلطانی قرار داشت و دیگری هم در کنار ساختمان شهرداری مستقر بود.

سفره خانه در اختیار بخش خصوصی بود که شهرداری با وجود هزینه بر بودن، در ابتدا اقدام به تعطیلی سفره خانه خود در میدان سلطانی کرد و در اقدام بعدی با خریداری رستوران کنار ساختمان شهرداری و تحویل آن به جمعیت هلال احمر اشتهارد، علاوه بر کاهش قلیان سرا ها به ویژه قلیان سرا های مختلط در شهر، بنای خدامات فیزیوترابی، گفتار درمانی و غیره جمعیت هلال احمر شد.

این اقدام شهرداری می تواند الگویی برای بسیاری از شهرداری های کشور باشد که با تاسیس چنین مکان های هم به فکر سلامتی جوانان و هم به فکر درآمد زایی خود هستند.

منبع: تات خبر

ارسال نظرات
پر بیننده ها