خبرهای داغ:
زهرا شجاعی
در کمیته اشتغال زنان شهرستان اصفهان مطرح شد:
مسئول اداره ترویج شهرستان اصفهان گفت: قطعا باید تولید را با روش های مطلوب و برنامه ریزی شده افزایش داد تا شاهد افزایش بهره وری در کشاورزی باشیم.
کد خبر: ۸۸۹۶۶۳۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان، کارگروه اشتغال زنان شهرستان اصفهان با حضور اعضای کارگروه، به میزبانی جهاد کشاورزی شهرستان در شرکت گلخانه ای پردیس برگزار شد.

مسئول اداره ترویج شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه اهداف جهاد کشاورزی، افزایش تولید و بهره وری در واحد سطح است، گفت: قطعا باید تولید را با روش های مطلوب و برنامه ریزی شده افزایش داد تا شاهد افزایش بهره وری در کشاورزی باشیم.

فاطمه رفیعی اظهار کرد: بررسی و ارائه موضوعات کشاورزی در بخش اقتصاد مقاومتی، آشنا نمودن بانوان با شرایط اخذ مجوز مشاغل خانگی در بخش کشاورزی و همچنین ارائه مبحث آموزشی محصول سالم و تعریف اصطلاح ارگانیک از جمله مواردی است که باید به آن پرداخت.

*۱۵۰ نوع نیاز، شناسایی شد

وی با توجه به اینکه باید در بحث اشتغال، ضرورت ها را شناخت، افزود: در اول اردیبهشت ماه سال جاری، مکاتبه ای با سه ناحیه بسیج امام علی(ع) در شرق اصفهان، ناحیه بسیج امام صادق(ع) در شهر اصفهان و همچنین ناحیه بسیج امام رضا(ع) در نواحی آتشگاه و رهنان؛ صورت گرفت تا نیاز سنجی از آنچه که برای اشتغال بانوان دارای اهمیت است، مورد بررسی قرار گیرد و بتوان وام اقتصاد مقاومتی بر حسب رشته مرتبط تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت شود.


مسئول اداره ترویج شهرستان اصفهان بیان کرد: ۱۵۰ نیاز جمع آوری شد و همه این موارد به واحد تخصص جهاد کشاورزی ارائه گردید تا بتوان بر حسب اولویت وام اقتصاد مقاومتی را به افراد واگزار کرد.

وی از اولویت دریافت وام برای راه اندازی دامداری های نیمه تعطیل خبر داد و گفت: تبدیل دامداری های نیمه تعطیل و بهسازی آن به فعال، تبدیل دامداری به واحد صنعتی و همچنین تبدیل گلخانه چوبی به بینابین از جمله اولویت های دریافت وام اقتصاد مقاومتی است و هر منطقه باید به جهاد کشاورزی محل خود برای دریافت وام مراجعه کند.

*تولید غذای سالم رسالت ماست

رفیعی با اشاره به اینکه رسالت ما تولید غذای سالم است، متذکر شد: صنایع تبدیلی از جمله مواردی است که با بهره برداری سالم و بهداشتی می تواند تضمین کننده تولید غذای سالم برای شهروندان باشد که می توان به شور کردن، شیرین کردن، سبزی خشک کردن و بخش ترشیجات در این رابطه اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه آب های ما به سمت شوری رفته و کشت برخی گیاهان مقرون به صرفه نیست، خاطرنشان کرد: کشت گیاهان دارویی و همچنین برخی محصولات باغی نیاز به محیط مطلوب خود را دارد برای مثال افرادی که اقدام به کشت گیاهان دارویی دارند، باید مکان مناسبی برای خشک کردن گیاه در نظر بگیرند.

مسئول اداره ترویج شهرستان اصفهان تصریح کرد: افرادی که قصد ثبت نام برای وام اقتصاد مقاومتی دارند باید سن بالای ۱۸ سال داشته باشند و با مراجعه به سایت adsvam.ir در سامانه ثبت نام کنند تا بر حسب اولویت و انجام مراحل نظارت بتوانند از تسهیلات بانک رسالت از ۲۰ تا ۵۰ میلیون بهره ببرند.


کارشناس طرح و برنامه جهاد کشاورزی در بخش دیگر برنامه با اشاره به اینکه مجوز مشاغل خانگی راحت تر از کارگاه بوده و فرد به آسانی می تواند از تسهیلات استفاده کند، تاکید کرد: افرادی که سرمایه کافی ندارند، بیش تر ترجیح می دهند تا از مجوز مشاغل خانگی استفاده کنند زیرا مشاغل خانگی نیازی به گرفتن استعلام ندارد و مسیر راحت تری را برای افراد رقم می زند.

معصومه یزدانی با بیان اینکه رشته های قرار گرفته در بخش مشاغل خانگی به چند دسته تقسیم می شوند، گفت: بخش دام با دریافت مجوز از دامپزشکی، مشاغل تبدیلی و تولید محصولات زراعی با دریافت مجوز از بهداشت و غذا و دارو از جمله بخش های مرتبط با وام مشاغل خانگی هستند.

*۲۰۰ نفر در سال گذشته از وام مشاغل خانگی بهره بردند

وی اذعان کرد: تولید کودهای ارگانیک و همچنین تهیه و بوجاری بذر از جمله تولیداتی است که فقط نیاز به مجوز جهاد کشاورزی دارد و فرد مجبور نیست تا مجوز را از سازمان غذا و دارو و بهداشت دریافت کند.

کارشناس جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای دریافت پروانه مشاغل خانگی باید هشت مرحله پیگیری شود، خاطرنشان کرد: ثبت نام و دریافت کد رهگیری در سایت مشاغل خانگی، تکمیل پنج برگی متقاضیان وام مشاغل خانگی، فرم بازرسی، مدارک شخصی، مجوز یک دوره آموزش فنی و حرفه ای، استعلام و پاسخ آن از سازمان های ذیربط، اجاره نامه و سند منزل و همچنین پوشه از جمله موارد مورد نیاز برای دریافت پروانه مشاغل خانگی است.


وی در ادامه مراحل بالا، تصریح کرد: افراد متقاضی وام، برای کسب پروانه، مدارک مورد نیاز را به اداره کار ارسال و پس از دریافت پروانه مشاغل خانگی به جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا در لیست دریافت وام قرار گیرند.

یزدانی با اشاره به اینکه طی سال ۹۵-۹۴ توانستیم به میزان مطلوبی وام مشاغل خانگی را به افراد متقاضی واگزار کنیم، گفت: سال گذشته به ۲۰۰ نفر این وام تعلق گرفت و این در حالی است که وام مذکور به صورت پنج میلیون تومانی به فرد متقاضی مشاغل خانگی داده می شود.

گفتنی است در این کارگروه هر یک از اعضا به بیان نظرات خود در خصوص اشتغال زایی پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها