اظهارات عجیب وزیر صنعت درباره قرارداد ایران خودرو و سایپا با فرانسوی‌ها؛
قراردادهای خودروسازان ایرانی با خارجی‌ها باید محرمانه باشد. هیچ کجای دنیا مفاد قراردادها اعلام نمی‌شود. وزارت صنعت هم کپی قراردادها را ندارد و ما تنها در جریان امور قرار می‌گیریم.
کد خبر: ۸۸۹۶۶۴۴
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه ایران امروز در گفتگویی با نعمت زاده وزیر صنعت دولت یازدهم نوشت: " آخرین مصاحبه روزنامه ایران با مردی که بیش از 50 سال تجربه صنعتی دارد بسیار جالب و خواندنی است. بدون تعارف و حاشیه سر اصل مطلب میرود و حقایقی را عنوان میکند که شاید افرادی که پیش از او در این منصب بودند حاضر به گفتنش نبودند. اهالی صنعت او را کاربلد میدانند و میگویند طی سالهای اخیر تنها وزیری بود که زیر و بم صنعت را میدانست و در همکاری با شرکتهای خارجی راهکارهایی ارائه میکرد که در نهایت نتیجه مطلوب عاید شرکتهای ایرانی میشد. نمونه این اتفاقها را هم میتوان در قرارداد با خودروسازان خارجی دید:

محمدرضا نعمت زاده در پاسخ به انتقادات درباره محرمانه بودن قرارداد خودروسازان ایرانی با پژو و رنو در جملاتی عجیب گفت: قراردادهای خودروسازان ایرانی با خارجی‌ها باید محرمانه باشد. هیچ کجای دنیا مفاد قراردادها اعلام نمی‌شود. وزارت صنعت هم کپی قراردادها را ندارد و ما تنها در جریان امور قرار می‌گیریم.

وی اضافه کرد: البته در قرارداد با رنو اگر عجله نکنیم به نفعمان است. وی افزود: برای اینکه با خارجی‌ها مذاکره کنیم اگر تعدد ذینفعان زیاد باشد به ضرر ماست.

وزیر صنعت ادامه داد: در بین برندهای خودرویی که به ایران آمدند با کره مشکل داریم، چرا که خیلی سخت مذاکره میکنند. ما اجازه نخواهیم داد بازار ما براحتی در اختیار آنها قرار گیرد. آنگونه که خبر دارم شرکتهای کره‌ای برای داخلی سازی محصولات خود در ایران کاری انجام ندادهاند و در یک جمله ما از کره‌ای‌ها ناراضی هستیم

نعمت زاده درباره خودروی ارزان نیز گفت: دنبال تولید خودرو ارزان قیمت بودم، اما متأسفانه تحقق پیدا نکرد. قرار است رنو یکی از محصولات ارزان قیمت خود را در ایران تولید کند؛ مانند خودرو رنو کوئید که اکنون در هند تولید میشود. البته این خودرو که در هند تولید میشود استاندارد ایران را ندارد. این خودرو در هند ایربگ، ترمز ای بی اس و...  ندارد!

ارسال نظرات