معاون دانشگاه پزشکی یزد:

۹۸ درصد خانم‌ها و ۹۰ درصد آقایان یزدی از کم‌تحرکی رنج می‌برند

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) یزد گفت: ۹۸ درصد خانم‌ها و ۹۰ درصد آقایان یزدی از کم‌تحرکی رنج می‌برند.
کد خبر: ۸۸۹۶۶۵۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدحسن لطفی صبح امروز در همایش خیرین سلامت بیمارستان شهید صدوقی (ره) با اشاره به اهمیت توجه به ارتقای شاخص‌های سلامت در جامعه، اظهار داشت: در ساختار وزارت بهداشت، با تشکیل معاونت اجتماعی، مشارکت‌های اجتماعی از جمله فعالیت خیران ساماندهی شد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین حجم فعالیت‌های خیری استان یزد در بیمارستان شهید صدوقی (ره) انجام شده، ادامه داد: در این بیمارستان بالغ بر 50 هزار متر مربع ساختمان با کمک بیش از 100 میلیارد تومانی خیران احداث شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) تصریح کرد: نظام سلامت در هر جامعه‌ای برای بهبود شاخص‌های سلامت، پنج رویکرد و هدف را دنبال می‌کند که خوشبختانه در استان یزد با کمک خیران این پنج رویکرد تا حد بسیار زیادی محقق شده است.

لطفی تصریح کرد: نخستین هدفی که در هر نظام سلامتی دنبال می‌شود، دسترسی سریع به مراکز درمانی و بهداشتی است که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط بخش‌های مختلف به ویژه حمایت خیران، الان در هر نقطه از یزد، دسترسی به این مراکز در کمترین زمان و هزینه محقق شده است.

وی افزود: عدالت در توزیع خدمات سلامت به گونه‌ای که همه افراد بدون در نظر گرفتن جایگاه و مقام به صورت یکسان می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند و در استان یزد شاهد این موضوع هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) استان یزد ادامه داد: موضوع سوم در بین این اهدا، کاهش پرداخت از جیب مردم است و ما امروز شاهد هستیم که با اجرای طرح تحول سلامت، کمترین میزان هزینه از جیب مردم پرداخت می‌شود.

لطفی ادامه داد: بهبود کیفیت خدمات هم یکی دیگر از شاخص‌هایی است که حتما هر نظام سلامتی به دنبال آن است و ما امروز در استان یزد به لطف و همراهی خیران با دانشگاه، بهترین کیفیت‌ها را در خدمات درمانی مشاهده می‌کنیم.

وی پنجمین هدف که هنوز تا تحقق آن فاصله وجود دارد را داشتن جامعه سالم دانست و گفت: به طور متوسط بیان می‌شود که 30 درصد جامعه با بیماری درگیر هستند و 70 درصد هنوز به مرحله بیماری وارد نشده‌اند، ما باید نسبت به این 70 درصد حساسیت بیشتری داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی (ره) یزد با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که تولید بیماری را متوقف کنیم، افزود: متاسفانه الان در استان یزد بیماری‌هایی از جمله چاقی، دیابت، اضافه وزن و فشار خون وضعیت نامناسبی دارند.

لطفی تصریح کرد: این موضوع به صورتی است که در حال حاضر 98 درصد بانوان یزدی و 90 درصد خانم‌ها از کم تحرکی رنج می‌برند و حتما باید نسبت به افزایش تحرک در بین این افراد اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: سبک خوراک و تغذیه افراد در استان یزد هم یکی دیگر از مشکلاتی است که وجود دارد و مصرف سبزیات و میوه و موادی از این قبیل که مورد نیاز مردم است روند کاهشی و مصرف شکر، قند و نمک روند افزایشی به خود گرفته است.

ارسال نظرات