فرماندار اراک گفت: ر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در امر ازدواج تاکید کرد و گفت: مجمع خیرین ازدواج بایستی در شهرستان شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۸۹۶۶۶۷
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اراک امروز با حضور اعضای ستاد در محل سالن جلسات فرمانداری اراک برگزار شد.

در این جلسه دو دستور کار هماهنگی برنامه‌های هفته ازدواج از جمله «جشنواره پیوند آسمانی» و تشکیل مجمع خیرین ازدواج مورد بررسی قرار گرفت.

حسین بختیاری فرماندار اراک در این جلسه هفته ازدواج را فرصتی مناسب برای اتخاذ تدابیر ویژه برای رفع مشکلات قشر جوان دانست و گفت: این هفته فرصتی است تا مسئولان و مدیران با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه جوانان در راستای رفع مشکلات آنان گام بردارند.

وی افزود: جشنواره «پیوند آسمانی» با هدف ترویج ازدواج‌های ساده و آسان امسال نیز با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان و همچنین سمن‌ها و ادارات تابعه ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.

فرماندار اراک با اشاره به آسیب‌های اجتماعی جامعه امروز تصریح کرد: ازدواج یک راه حل کارآمد اجتماعی و کاربردی به شمار می‌رود که همواره به عنوان اصلی‌ترین نماد اجتماعی، منشأ فرهنگ و تمدن تاریخ بشر بوده است.

بختیاری ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته درصدد هستیم در نخستین روز از این هفته 3 مراسم عقد ازدواج را در مساجد و اماکن مذهبی برگزار کنیم ولی از آنجاکه همیشه در چنین مراسم‌ها و برنامه‌هایی این نوع نگاه وجود داشته که معمولا این جوانان از اقشار کم درآمد هستند، باید تلاش کنیم که زوج‌هایی در این جشنواره شرکت کنند که از چهره‌های شاخص و قشر مرفه جامعه باشند.

وی افزود: چون هدف از اجرای جشنواره ترویج ازدواج آسان و ساده است بی شک حضور این زوج‌ها اثرگذارتر خواهد بود.

فرماندار اراک تصریح کرد: در روز پایانی نمایشگاه نیز جشنواره پیوند آسمانی ویژه تجلیل از خادمان و فعالان عرصه ازدواج برگزار خواهد شد که در عرصه‌های مختلف از جمله افراد تأثیر گذار، خیرین و زوج‌های الگو ساز در زمینه ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار تجلیل شود که این خود بسترساز و مروج ازدواج آسان و ساده خواهد بود.

بختیاری در پایان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در امر ازدواج تاکید کرد و گفت: مجمع خیرین ازدواج بایستی در شهرستان شکل بگیرد، خیرینی هستند که در این حوزه با سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد همکاری دارند ولی بایستی کاری فراتر انجام شود و با شکل گیری این مجمع جایگاه قانونی نیز پیدا کند.

گفتنی است در انتهای این جلسه برگزاری مراسم عقد ازدواج در امامزاده آمنه خاتون(س) و عبدالله، یکی از مساجد حاشیه شهر و فرهنگسرای آئینه مورد تائید اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات