معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین رونمایی از یادنامه دکتر مبین در تبریز گفت: دکتر مبین از آخرین بازماندگان حکما به معنای واقعی بود.
کد خبر: ۸۸۹۶۷۶۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدحسن چمیده فر در این آیین اظهار داشت: دکتر مبین تنها پزشک، شاعر و خیر نبود بلکه گنجینه ای بود از مجموعه ی خوبی ها ،زیبایی ها و انسانیت .

وی افزود: همه انسان ها دارای عمر یکسان نیستند، برخی عمر طولانی دارند که با سال و ماه و روز سنجیده می شود که به خودی خود واجد ارزش نیست ولی برخی ها همچون دکتر مبین این انسان فرهیخته ،عمر بلند دارند که این عمر سراسر مقوله ای کیفی است .

معاون فرهنگی اداره کل بیان کرد: انسان های واقعی همچون او هم صاحب علم و دانش اند و هم عامل بدان علم، که نتیجه و حاصل تلاقی علم و عمل ایشان رسیدن به مقام عاشقی است و استاد تبلور یک انسان عاشق بود .

چمیده فر افزود: وی همه عمر خود را صرف خدمت به خلق خدا کرد‏ آنهم بیمارانی که از همه جا رانده شده بودند ،ولی این انسان خدایی با روحی بزرگ که اقیانوس مهربانی و عشق ورزی بود ،شب و روز خود را صرف جذامیان نمود و در غم و رنج و شادی آنان سهیم بود .

رونمایی از کتاب یادنامه دکتر مبین نوشته‌ی ایساد قابل نژاد و رونمایی از تمبر یادبود وی از دیگر برنامه های این آیین بود.

گفتنی است این مراسم با دکتر فرهنگی نماینده مردم تبریز ‏ اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی‏‏ چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز‏ خانواده دکتر مبین‏‏ استادان دانشگاه‏ شعرا‏‌نویسندگان و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد.

ارسال نظرات